Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2011, sygn. IPPB5/423-1041/11-2/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-1041/11-2/JC

Czy w przedstawionym stanie faktycznym wydatki na zakup drobnych gadżetów przekazywanych przez Spółkę w związku z prowadzoną działalnością mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o PDOP?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 03.10.2011 r. (data wpływu 06.10.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup gadżetów opatrzonych logo Spółki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 06.10.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup gadżetów opatrzonych logo Spółki.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest dystrybutorem blachy tytanowo-cynkowej wykorzystywanej w budownictwie (rynny, dach, elewacje, rury, obróbki blacharskie itp.). W związku z prowadzoną działalnością Spółka podejmuje różnego rodzaju działania o charakterze promocyjnym nakierowane na reklamowanie dystrybuowanych towarów, wzrost rozpoznawalności marki, podtrzymanie współpracy z kontrahentami/odbiorcami oraz nawiązanie współpracy z potencjalnymi odbiorcami. W ramach tego rodzaju działań Spółka m.in. przekazuje obecnym oraz potencjalnym kontrahentom (odbiorcom produktów Spółki) bądź współpracownikom i pracownikom kontrahentów, jak również osobom, które nie są bezpośrednimi nabywcami produktów Spółki, ale zajmują się montażem jej produktów (dekarze oraz inne osoby z branży budowlanej) lub też poprzez projektowanie budynków mają wpływ na zastosowanie produktów Spółki w praktyce (architekci), drobne upominki/gadżety m.in. w postaci: bluz polarowych, dwuczęściowych ubrań roboczych, kurtek, rękawic, kamizelek, czapek, koszulek z logo, notatników, segregatorów, kubków, miarek budowlanych, ołówków blacharskich, scyzoryków, parasolek, chorągiewek, długopisów, temperówek, linijek, podkładek na biuro, nośników pamięci typu pendrive, kalkulatorów, pojemników na napoje, toreb reklamowych bawełnianych i papierowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00