Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.11.2012, sygn. ITPP1/443-1016/12/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1016/12/AJ

Opodatkowanie dzierżawy cmentarza oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 sierpnia 2012 r. (data wpływu 24 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 19 listopada 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dzierżawy cmentarza oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 sierpnia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 19 listopada 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dzierżawy cmentarza oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku i uzupełnieniu do niego przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest właścicielem nieruchomości gruntów, na których prowadzona jest od wielu już lat inwestycja polegająca na budowie nowego cmentarza wraz z infrastrukturą służącą nowej nekropolii miasta. Od podjęcia realizacji inwestycji nie zapadały decyzje (uchwały rady miasta, decyzje zarządu lub prezydenta miasta) co do sposobu organizacyjnego użytkowania nowego cmentarza. Obecnie rozważana jest formuła wydzierżawienia cmentarza, po zakończeniu pierwszej części inwestycji przewidzianej na listopad 2012 r., samorządowemu zakładowi budżetowemu Gminy. Jednostka ta funkcjonuje pod nazwą Zakład Usług Komunalnych i jako odrębny od Gminy podmiot podatkowy jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Dzierżawca cmentarza wykonywałby na własny rachunek usługi związane ze sprzedażą kwater oraz innymi świadczeniami niezbędnymi dla realizacji funkcji komunalnej cmentarza. Natomiast Gmina obciążałaby dzierżawcę czynszem dzierżawnym ustalonym zgodnie z przyjętymi procedurami. Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i wykonuje w rozumieniu ustawy usługi najmu i dzierżawy nieruchomości we własnym imieniu i na własny rachunek. Nowy cmentarz nie został jeszcze oddany do użytkowania i nie jest obecnie wydzierżawiany. Wydatki ponoszone w związku z realizowaną inwestycją były dokumentowane fakturami. Gmina nie odliczała podatku naliczonego w związku z budową nowego cmentarza.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00