Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.06.2012, sygn. IPTPP1/443-249/12-5/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-249/12-5/MW

Czy Gmina w związku z przejęciem środków trwałych powinna dokonać korekty VAT od tych środków i dokonać zwrotu podatku naliczonego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2012 r. (data wpływu 26 marca 2012 r.), uzupełnionego pismem z dnia 21 czerwca 2012r. (data wpływu 25 czerwca 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego od przejętych środków trwałych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 marca 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • praw i obowiązków podatkowych w podatku VAT Gminy względem zlikwidowanego zakładu budżetowego;
  • obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego od przejętych środków trwałych.

Wniosek uzupełniono w dniu 21 czerwca 2012r. (data wpływu 25 czerwca 2012r.) w zakresie doprecyzowania zaistniałego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.

Na podstawie uchwały nr . Rady Gminy w z dnia 5 września 2011r. z dniem 31 grudnia 2011r. został zlikwidowany Zakład Gospodarki Komunalnej (dalej ZGK) będący zakładem budżetowym. Na mocy przywołanej wyżej uchwały należności i zobowiązania zlikwidowanego ZGK przejęła Gmina. W związku z tym Gmina przejęła należność z tytułu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym wynikającą z deklaracji VAT 7 za m-c grudzień 2011r. Ponadto Gmina w swojej deklaracji VAT 7 za m-c styczeń 2012r. dokonała rozliczenia podatku VAT należnego według terminu zapłaty (od sprzedaży mediów dokonanej w grudniu przez ZGK).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00