Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.06.2012, sygn. IPPP3/443-335/12-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

rozliczanie ubytków paliw przy transporcie rurociągiem wysyłanych z różnych składów podatkowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku złożonym w dniu 23.03.2012 r. (data wpływu 26.03.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie rozliczania ubytków paliw ciekłych powstających w czasie transportu paliw ciekłych rurociągiem przesyłowym dalekosiężnym - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26.03.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie rozliczania ubytków paliw ciekłych powstających w czasie transportu paliw ciekłych rurociągiem przesyłowym dalekosiężnym.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka dokonuje tłoczeń paliw ciekłych oznaczonych następującymi kodami CN (dalej paliwa):

  • 2710 11 45 - benzyny bezołowiowe oznaczone od 1 stycznia br. kodem CN 2710 12 45;
  • 2710 19 41 - oleje napędowe oznaczone od 1 stycznia br. kodem CN 2710 19 43;
  • 2710 19 45 - oleje napędowe oznaczone od 1 stycznia br. kodem CN 2710 19 47.

Paliwa stanowią własność Spółki. Tłoczenia odbywają się w sieci rurociągów przesyłowych dalekosiężnych stanowiących częściowo własność Spółki oraz spółki A. W dalszej części wniosku przedmiotowa sieć rurociągów stanowiąca techniczną i funkcjonalną całość będzie określana także jako rurociąg dalekosiężny.

Tłoczenia paliw, które są przedmiotem niniejszego wniosku, są dokonywane ze składów podatkowych położonych na terytorium kraju, należących do Spółki.

Odbiorcami przedmiotowych paliw, tłoczonych rurociągami, są zarówno składy podatkowe należące do Spółki, jak i składy podatkowe innych podmiotów, położone na terytorium kraju.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00