Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2012, sygn. IPPP2/443-929/12-2/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

uznanie organizowanych loterii za loterie promocyjne, braku opodatkowania podatkiem od gier organizowanych loterii oraz wysyłania wiadomości tekstowych SMS jako formy zgłoszenia wzięcia udziału w loterii promocyjnej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 18 września 2012r. (data wpływu 21 września 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od gier hazardowych w zakresie uznania organizowanych loterii za loterie promocyjne, braku opodatkowania podatkiem od gier organizowanych loterii oraz wysyłania wiadomości tekstowych SMS jako formy zgłoszenia wzięcia udziału w loterii promocyjnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 września 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od gier w zakresie uznania organizowanych loterii za loterie promocyjne, opodatkowania podatkiem od gier organizowanych loterii, wysyłania wiadomości tekstowych SMS jako formy zgłoszenia wzięcia udziału w loterii promocyjnej oraz określenia właściwej podstawy opodatkowania organizowanych akcji.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej jako Spółka, Wnioskodawca) w ramach prowadzonej działalności świadczy szeroko rozumiane usługi reklamowe, w tym m.in. usługi organizacji i obsługi konkursów, loterii, programów lojalnościowych i innych akcji promocyjnych / marketingowych / reklamowych / lojalnościowych.

Spółka zamierza organizować na zlecenie swoich klientów (dalej jako: Klienci) akcje marketingowe loterie promocyjne (dalej jako: Loteria), w których jako kanał zgłoszenia wykorzystywane będą krótkie wiadomości tekstowe SMS (jednak samo zgłoszenie poprzez wysłanie widomości tekstowej SMS nie będzie uprawniało do wzięcia udziału w Loterii). Loteria będzie organizowana na podstawie udzielonego organizatorowi tu Wnioskodawcy zezwolenia właściwego dyrektora izby celnej, zgodnie z art. 32 ust. 3 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (dalej jako: ustawa o grach).

Kosztem wysłania SMS (jako czynności technicznej mającej na celu zgłoszenie udziału w Loterii) obciążony będzie podmiot / jednostka dokonująca zakupu produktu / usługi (dalej jako: Uczestnik), który to zakup będzie warunkiem koniecznym wzięcia udziału w Loterii. Co do zasady Loteria polegać będzie na tym, że Uczestnik, który dokona np. zakupu określonego produktu, którego np. producentem / wytwórcą / sprzedawcą będzie Klient, będzie mógł wziąć udział w loterii promocyjnej / Loterii, w której w drodze losowania będzie mógł wygrać określone w regulaminie nagrody (zgodnie z postanowieniami regulaminu Loterii).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00