Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.04.2013, sygn. ILPP1/443-83/13-2/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-83/13-2/MD

Podatek od towarów i usług w zakresie uznania potwierdzenia odbioru faktury korygującej wysłanej na adres podmiotu wskazanego przez nabywcę w umowie za wypełniające przesłanki określone w art. 29 ust. 4a ustawy o podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 31 stycznia 2013 r. (data wpływu 1 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania potwierdzenia odbioru faktury korygującej wysłanej na adres podmiotu wskazanego przez nabywcę w umowie za wypełniające przesłanki określone w art. 29 ust. 4a ustawy o podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania potwierdzenia odbioru faktury korygującej wysłanej na adres podmiotu wskazanego przez nabywcę w umowie za wypełniające przesłanki określone w art. 29 ust. 4a ustawy o podatku od towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność w zakresie sprzedaży urządzeń dla przemysłu, między innymi poprzez dostawy do dużych klientów sieciowych. Dotychczas Spółka wysyłała faktury, faktury korekty oraz inne dokumenty bezpośrednio do konkretnych sklepów (lokalizacji), do których kierowane były dane dostawy.

Jedna z sieci w wyniku reorganizacji procesu obiegu dokumentów dokonała zmiany polegającej na przekazaniu firmie zewnętrznej obsługi korespondencji w zakresie odbioru faktur oraz faktur korygujących. Spowodowało to, iż adres właściwy do przekazywania zarówno faktur, jak i faktur korygujących, nie będzie już bezpośrednim adresem żadnego ze sklepów nabywcy, ani jego centrali.

Celem uregulowania nowych zasad obiegu dokumentów nabywca zaproponował aneks do umowy regulujący zasady potwierdzania odbioru faktur korygujących. W aneksie tym nabywca:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00