Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.09.2013, sygn. ILPP5/443-117/13-4/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/443-117/13-4/KG

Dokumentowanie transakcji zamiany nieruchomości.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Miasta, przedstawione we wniosku z dnia 31 maja 2013 r. (data wpływu 10 czerwca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 sierpnia 2013 r. (data wpływu 23 sierpnia 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania transakcji zamiany nieruchomości jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 czerwca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania transakcji zamiany nieruchomości. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 19 sierpnia 2013 r. o przeformułowanie pytania.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca - Gmina i Skarb Państwa planują dokonanie czynności zamiany nieruchomości wchodzących w skład zasobu Skarbu Państwa i Gminy.

Gmina jest miastem na prawach powiatu i jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Na podstawie art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2010 r., Nr 102, poz. 651 ze zm.) gminnym zasobem nieruchomości gospodaruje Prezydent Miasta. Jednocześnie w sprawach gospodarowania nieruchomościami Prezydent Miasta reprezentuje i działa w imieniu Skarbu Państwa. Planowana transakcja zamiany nieruchomości między Gminą i Skarbem Państwa ma nastąpić bez obowiązku dokonywania dopłat (zgodnie z art. 14 ust. 3 ww. ustawy) w przypadku różnej wartości zamienianych nieruchomości. Miasto jest właścicielem nieruchomości zabudowanej, która przy dostawie będzie korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054 ze zm.). Natomiast Skarb Państwa jest właścicielem nieruchomości niezabudowanych, przy dostawie których będzie doliczony 23% podatek VAT oraz nieruchomości zabudowanych, które przy dostawie będą zwolnione od podatku VAT (art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r.). Nabycie nieruchomości Skarbu Państwa przez Gminę nastąpi w celu realizacji zadań własnych Miasta w zakresie ładu przestrzennego i gospodarowania nieruchomościami rozumianymi jako ich obrót poprzez sprzedaż oraz udostępnienie ich w formach innych umów cywilno-prawnych (np. dzierżawa).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00