Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.06.2013, sygn. IPTPP2/443-256/13-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-256/13-2/PR

Momentem otrzymania przez Wnioskodawcę faktury jest jej odbiór przez podmiot zewnętrzny posiadający upoważnienie do odbioru faktur

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 marca 2013 r. (data wpływu 2 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za datę otrzymania faktury datę jej skanowania uprawniającą do odliczenia podatku naliczonego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 kwietnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za datę otrzymania faktury datę jej skanowania uprawniającą do odliczenia podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT, posiadającym w Polsce siedzibę i stałe miejsce prowadzenia działalności. Działalność gospodarcza prowadzona jest, gdzie zarejestrowana jest siedziba Spółki, jak również w (województwo) gdzie zarejestrowany jest oddział Wnioskodawcy. W trakcie swojej działalności Wnioskodawca otrzymuje zarówno od polskich, jak i zagranicznych kontrahentów faktury VAT. Wnioskodawca zamierza dokonać reorganizacji procesu obiegu dokumentów. Planowana reorganizacja ma polegać na przekazaniu niektórych czynności administracyjnych do podmiotu zewnętrznego, stanowiącego Centrum którego siedziba będzie mieścić się w. Do zleconych na rzecz czynności zaliczać się będzie m.in. odbiór wpływających zakupowych faktur VAT Wnioskodawcy oraz ich skanowanie w celu wprowadzenia ich do systemu elektronicznego. będzie podmiotem upoważnionym przez Wnioskodawcę do odbioru faktur VAT w imieniu Zainteresowanego. Wnioskodawca powiadomi swoich kontrahentów o zmianie adresu, na jaki powinni dostarczać faktury za nabyte przez Wnioskodawcę towary i usługi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00