Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.02.2014, sygn. ILPP4/443-3/14-4/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-3/14-4/EWW

Zastosowania tzw. odwrotnego obciążenia do dostawy towarów wykazanych w załączniku nr 11 do ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki reprezentowanej przez pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 9 grudnia 2013 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu 24 grudnia 2013 r., data wpływu do Biura KIP w Lesznie 30 grudnia 2013 r.) uzupełnionym pismami z dnia 20 stycznia 2014 r. (data wpływu 28 stycznia 2014 r.) oraz z dnia 20 stycznia 2014 r. (data wpływu 13 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania tzw. odwrotnego obciążenia do dostawy towarów wykazanych w załączniku nr 11 do ustawy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania tzw. odwrotnego obciążenia do dostawy towarów wykazanych w załączniku nr 11 do ustawy. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 20 stycznia 2014 r. (data wpływu 28 stycznia 2014 r.) o pełnomocnictwo oraz pismem z dnia 20 stycznia 2014 r. (data wpływu 13 lutego 2014 .) o doprecyzowanie opisu sprawy oraz stanowiska własnego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, która zajmuje się gospodarką odpadami i handlem złomem. W miesiącu styczniu 2014 r. Zainteresowany ma zamiar zakupić katodę niklową, która jest opodatkowana podatkiem VAT w stawce 23%, następnie po roztaśmowaniu (polega to na tym, że katoda niklowa jako półprodukt jest spięta taśmą stalową z plombami i tabliczkami znamionowymi, po zdjęciu tych taśm i sprawdzeniu zgodności z certyfikatami, które są potwierdzeniem autentyczności w stopie zawartości określonych pierwiastków - badanie polega na sprawdzeniu poprzez urządzenie zwane spektrometrem), poszczególne ilości blach zostają spięte nową taśmą, ale już bez certyfikatów i katoda niklowa zostaje przekwalifikowana jako złom katody niklowej i w takiej postaci będzie sprzedawana jako złom katody niklowej wg PKWiU 38.11.58.0, do której to stosuje się odwrotne obciążenie, zgodnie z załącznikiem nr 11 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00