Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.07.2014, sygn. IPTPP4/443-341/14-2/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-341/14-2/BM

Prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 maja 2014 r. (data wpływu 12 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania pn. .

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina, jako osoba prawna posiadająca siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze gminnym. Art. 2 ustawy stanowi, a określone w ustawie zadania publiczne gmina wykonuje we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność.

Gmina zamierza przystąpić do realizacji inwestycji pn. ... w ramach Programu usuwania azbestu z terenu gminy wraz z Inwentaryzacją wyrobów zawierających azbest występujących na terenie gminy przyjętego uchwałą Nr ... Rady Miejskiej w X dnia 19 września 2013 r. Źródłem finansowania przedmiotowego zadania będzie dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz środki własne Gminy. Planowane dofinansowanie z WFOŚ i GW wynosić będzie 99% kosztów kwalifikowalnych zadania a 1% Gmina pokryje ze środków własnych. W ramach zadania zostanie sfinansowana usługa polegająca na usunięciu (demontażu, załadunku zgromadzonych odpadów zawierających azbest), ich transporcie i utylizacji. Gmina dokona wyboru wykonawcy zadania zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Wyłoniony wykonawca będzie działać na zlecenie Gminy. Firma dokonująca usunięcia i unieszkodliwienia odpadów będzie posiadała wymagane przepisami prawa, zezwolenia lub decyzje na wytwarzanie i zagospodarowanie odpadami zawierającymi azbest. Ww. odpady zostaną wcześniej zmagazynowane i przygotowane do odbioru na nieruchomościach prywatnych z terenu miasta. Odpady zostaną unieszkodliwione poprzez składowanie na składowisku materiałów niebezpiecznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00