Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.09.2014, sygn. IBPP1/443-524/14/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-524/14/BM

w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT w przypadku wysłania towarów kurierem oraz w przypadku odbioru towaru w magazynie Wnioskodawcy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 16 maja 2014 r. (data wpływu 27 maja 2014 r.), uzupełnionym pismem z 20 sierpnia 2014 r. (data wpływu 26 sierpnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT w przypadku wysłania towarów kurierem oraz w przypadku odbioru towaru w magazynie Wnioskodawcy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 maja 2014 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT w przypadku wysłania towarów kurierem oraz w przypadku odbioru towaru w magazynie Wnioskodawcy.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 20 sierpnia 2014 r. (data wpływu 26 sierpnia 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 14 sierpnia 2014 r. znak: IBPP1/443-524/14/BM.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest firmą handlową zajmującą się między innymi hurtową sprzedażą sprzętu komputerowego (głównie drukarek), który Wnioskodawca sprzedaje na rzecz klientów z całego kraju. Towar można odebrać w siedzibie Wnioskodawcy, ale w większości jest przez Wnioskodawcę transportowany (za pomocą firmy kurierskiej) do miejsca wskazanego przez klienta. Dostawy są realizowane na podstawie złożonego i zaakceptowanego zamówienia. Klient na prawo do wskazania innego miejsca dostawy niż jego siedziba, w tym do podania adresu jego kontrahenta. Wnioskodawca nie zawiera specjalnych umów z klientami ale przyjęta jest praktyka, że to Wnioskodawca zawsze odpowiada za wysłany towar aż do momentu odbioru we wskazanym miejscu. Gdy towar ulegnie uszkodzeniu lub nie dotrze do celu jest to problem Wnioskodawcy i w takim wypadku do klienta Wnioskodawca wysyła ponownie zamówiony towar, a Wnioskodawca sam rozlicza się z firmą kurierską za niedostarczoną lub uszkodzoną przesyłkę. Dla przejrzystości stosowanej zasady na fakturze Wnioskodawca wpisuje formułę, iż dostawę towarów uznaje się za zrealizowaną w dniu jej odbioru lub dostarczenia do miejsca określonego przez nabywcę. Z firmą kurierską Wnioskodawca ma podpisaną umowę, zgodnie z którą codziennie po południu o ustalonej godzinie przesyłki są przez nią odbierane i dostarczane w kolejnym dniu roboczym, a dla miejsc odległych od siedziby Wnioskodawcy lub trudnodostępnych termin dostarczenia wynosi dwa dni robocze. Tak więc przesyłki przekazywane kurierowi nigdy nie docierają do klientów tego samego dnia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00