Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.04.2015, sygn. ITPB1/4511-372/15/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/4511-372/15/MW

Czy do podatkowych kosztów uzyskania przychodu Wnioskodawca może zaliczyć wydatki poniesione na utrzymanie busa, zakup paliwa, koszty zatrudnienia kierowcy itp.?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 lutego 2015 r. (data wpływu: 23 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 lutego 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest wspólnikiem spółki jawnej. Wnioskodawca posiada 1/4 udziału w zyskach tak jak pozostali trzej wspólnicy. Wnioskodawca rozlicza się z tytułu dochodu z tej spółki na PIT-36L. Wspólnicy spółki jawnej posiadają busa (dopuszczalna ładowność 800 kg, dopuszczalna masa całkowita pojazdu 2380 kg, liczba miejsc siedzących 6), który obecnie jest wykorzystywany do dowozu pracowników do zakładu pracy oraz przewozu z zakładu pracy do domu. Jest to spółka produkcyjna z branży spożywczej. Większość wyrobów ma krótki termin przydatności do spożycia 8 do 12 dni. W związku z tym produkcja jest uzależniona od bieżących zamówień oraz dostępności surowca na rynku. Około 80 % zatrudnienia stanowi dział produkcji, który pracuje w równoważnym systemie czasu pracy, w systemie 2-zmianowym, również w soboty i niedziele. Tylko taki system pracy gwarantuje spółce realizację zamówień. Większość pracowników zaczyna pracę wcześnie rano i dojazd ich do pracy komunikacją publiczną jest utrudniony albo w ogóle niemożliwy. Poza tym zdarza się, że , pracownicy kończą pracę o różnych godzinach, raz po 8, raz po 9,czasami po 10 godzinach pracy, co dodatkowo utrudnia im powrót po pracy do domu. Są to pracownicy z terenów wiejskich, głównie kobiety. Aby zagwarantować spółce zatrudnienie w takim zakresie jaki jest obecnie oraz zapewnić spółce odpowiednią organizację pracy, spółka zmuszona jest dowozić pracowników do pracy z terenów, z których dojazd jest utrudniony. Co miesiąc w spółce sporządzana jest lista osób wyrażających chęć korzystania z dowozu. Ponadto, spółka rozwija swoją działalność, w związku z tym, rośnie zapotrzebowanie na pracowników. Od długiego czasu spółka ma otwarte oferty pracy. Często zdarza się, że potencjalny pracownik nie może podjąć zatrudnienia z powodu braku dojazdu do pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00