Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2015, sygn. ITPP3/4512-424/15/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4512-424/15/AP

Odliczenie podatku naliczonego, wynikającego z faktur otrzymanych w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 10 sierpnia 2015 r. (data wpływu 21 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia z faktur zakupu towarów i usług otrzymanych przez Spółkę drogą elektroniczną w formacie PDF - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 sierpnia 2015 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia z faktur zakupu towarów i usług otrzymanych przez Spółkę drogą elektroniczną w formacie PDF.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu odpadami ze stali stopowych i metali kolorowych. Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, Spółka dokonuje zakupów od kontrahentów. Zakupy te są wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Spółka otrzymuje faktury wygenerowane przez systemy komputerowe i przesłane w formie elektronicznej. Spółka zgodnie z bieżącymi przepisami dotyczącymi przesyłania faktur elektronicznych udziela zgody domniemanej na jej otrzymanie (co oznacza brak sprzeciwu). Spółka dokonuje weryfikacji faktur pod kątem autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności. Zdarza się, że Spółka otrzymuje za pośrednictwem poczty elektronicznej faktury wystawione w formie tradycyjnej (papierowej), sporządzone odręcznie, które są opatrzone podpisem i pieczątką firmową wystawcy a następnie przeniesione skanem do pliku w formacie PDF. Wszystkie faktury, które otrzymuje Spółka zawierają dane, o których mowa w art. 106e ustawy o podatku od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00