Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.11.2015, sygn. IPPP3/4512-839/15-2/RM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-839/15-2/RM

prawo do odliczenia podatku naliczonego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 października 2015 r. (data wpływu 9 października 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 października 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, klub sportowy/klub piłkarski (dalej jako: Klub), jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, prowadzi działalność sportową w formie spółki akcyjnej. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zawiera umowy o profesjonalne uprawianie piłki nożnej z zawodnikami, którzy zawodowo zajmują się grą w piłkę nożną. Klub rozważa możliwość nawiązania współpracy z zawodnikami, na podstawie umów o współpracę w ramach prowadzonej przez zawodników pozarolniczej działalności gospodarczej (dalej jako: Umowa).

W ramach łączącej Wnioskodawcę z zawodnikami Umowy, zawodnicy zobowiązani byliby do świadczenia usług reklamowych i marketingowych realizowanych w drodze uczestniczenia we wszelkich działaniach marketingowych, reklamowych, promocyjnych i public relations Wnioskodawcy, w tym w szczególności poprzez: udzielenie przez zawodnika zgody na wyłączne wykorzystywanie przez Klub wizerunku zawodnika w oficjalnym stroju meczowym, treningowym bądź innym stroju Klubu, wykorzystywanie przez Klub imienia i nazwiska zawodnika, pseudonimu, autografu, biografii, wypowiedzi oraz głosu. Klub byłby uprawniony do wykorzystywania wizerunku oraz wskazanych elementów odnoszących się do zawodnika w działaniach marketingowych, w tym na stronie internetowej Klubu, jego sponsorów, partnerów, w materiałach Klubu publikowanych w prasie, książkach, transmisjach na żywo, grach komputerowych, w konkursach i akcjach promocyjnych, uczestnictwo zawodnika we wskazanych sesjach zdjęciowych i filmowych, wywiadach, których efekty będą mogły być wykorzystane w działaniach marketingowych Klubu, sponsorów, właścicieli lub innych podmiotów wskazanych przez Klub, uczestnictwo zawodnika w wydarzeniach organizowanych przez Klub, które mają na celu jego promocję, a także w wydarzeniach organizowanych przez sponsorów klubu, właścicieli lub inne podmioty wskazane przez Klub, uczestnictwo zawodnika w spotkaniach z sympatykami i kibicami Klubu, gośćmi Klubu, według wskazań Klubu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00