Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.11.2015, sygn. IPPP3/4513-68/15-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4513-68/15-2/SM

Sukcesja podatkowa decyzji ustalających dopuszczalne normy zużycia i prawo do zastosowania zwolnienia od akcyzy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 17 sierpnia 2015 r. (data wpływu 19 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie prawa do sukcesji podatkowej decyzji ustalających dopuszczalne normy zużycia i prawa do zastosowania zwolnienia od akcyzy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 sierpnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie prawa do sukcesji podatkowej decyzji ustalających dopuszczalne normy zużycia i prawa do zastosowania zwolnienia od akcyzy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej: A.) jest członkiem międzynarodowej grupy kapitałowej X. Członkiem tej grupy jest również O. Sp. z o.o. (dalej: O.). O. prowadzi działalność polegającą przede wszystkim na produkcji kosmetyków (np. środków czyszczących, myjących, pielęgnacyjnych lub zapachowych, dalej: Kosmetyki) oraz nabywaniu artykułów domowych i związanych z szeroko rozumianą modą (dalej: Produkty F), a następnie ich sprzedaży.

O. nie prowadzi własnego składu podatkowego. Do produkcji Kosmetyków O. wykorzystuje alkohol etylowy częściowo skażony mieszaniną alkoholu izopropylowego (propan-2-ol) oraz benzoesanu denatonium i w tym zakresie korzysta ze zwolnienia z akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2014 r., poz. 752, z późn. zm., dalej ustawa akcyzowa). O. spełnia wszystkie wymogi wskazane w ustawie akcyzowej, związane ze stosowaniem wskazanego zwolnienia z akcyzy. Między innymi, O. posiada ustalone w decyzjach normy zużycia alkoholu etylowego skażonego wykorzystywanego do produkcji Kosmetyków w O.

Decyzje ustalające normy zużycia alkoholu etylowego do produkcji Kosmetyków przez O. zostały wydane przez Naczelnika Urzędu Celnego na podstawie m.in. art. 85 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy akcyzowej oraz przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie maksymalnych norm dopuszczalnych ubytków i dopuszczalnych norm zużycia wyrobów akcyzowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1526, dalej Rozporządzenie w sprawie norm zużycia).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00