Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.05.2017, sygn. 0114-KDIP4.4012.116.2017.2.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.116.2017.2.AS

Konsekwencje podatkowe z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2017 r. (data wpływu 10 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • braku opodatkowania czynności przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na rzecz dotychczasowego użytkownika wieczystego, na którego rzecz prawo użytkowania wieczystego ustanowiono do dnia 30 kwietnia 2004 r. oraz od dnia 1 maja 2004 r. (pytanie nr 1 i 2) jest prawidłowe,
  • braku opodatkowania opłaty należnej Wnioskodawcy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności od użytkownika wieczystego, na rzecz którego prawo użytkowania wieczystego ustanowiono do dnia 30 kwietnia 2004 r. (pytanie nr 3) jest prawidłowe,
  • braku opodatkowania opłaty należnej Wnioskodawcy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności od użytkownika wieczystego, na rzecz którego prawo użytkowania wieczystego ustanowiono od dnia 1 maja 2004 r. (pytanie nr 4) jest nieprawidłowe,
  • stawki podatku VAT oraz momentu powstania obowiązku podatkowego w związku z otrzymaniem opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności od użytkownika wieczystego, na rzecz którego prawo użytkowania wieczystego ustanowiono od dnia 1 maja 2004 r. (pytanie nr 5 i 6) jest nieprawidłowe,
  • uznania czynności rozłożenia płatności na raty za usługę finansową zwolnioną z VAT oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla ww. usługi (pytanie nr 7-9) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00