Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.06.2017, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.147.2017.2.JK2, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.147.2017.2.JK2

w zakresie opodatkowania wynagrodzenia z tytułu pracy w Ambasadzie Republiki Tureckiej na stanowisku sekretarki

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 kwietnia 2017 r. (data wpływu 4 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzenia z tytułu pracy w Ambasadzie Republiki Tureckiej na stanowisku sekretarki - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzenia z tytułu pracy w Ambasadzie Republiki Tureckiej na stanowisku sekretarki.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni jest pracownicą Ambasady Republiki Turcji zatrudnioną na pełen etat na stanowisku sekretarki. Pracę w tej placówce Wnioskodawczyni podjęła w dniu 1 lutego 2013 r. W związku z faktem, że Ambasada Republiki Turcji jest zwolniona z płacenia podatku na terytorium RP, zaliczkę na podatek dochodowy od wynagrodzenia do US Wnioskodawczyni odprowadza osobiście. Niemniej jednak Ministerstwo Spraw Zagranicznych Republiki Turcji, z którego budżetu płacona jest pensja, odprowadza podatek dochodowy od wynagrodzenia Wnioskodawczyni również do tureckiego Urzędu Skarbowego. W świetle przepisów Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Tureckiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku sporządzonej w Warszawie dnia 3 listopada 1993 r. (Dz. U. z 1997 r Nr.11, poz. 58) państwa będące stronami niniejszej umowy powinny uregulować tę kwestię, tak aby zapobiec niezgodnemu z nią opodatkowywaniu.

Niestety mimo wymiany not w tej sprawie na szczeblu ministerialnym kwestia ta od kilku lat pozostaje nierozwiązana. Strona turecka powołuje się przy tej okazji na przepisy art. 19 ww. umowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00