Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.02.2017, sygn. 1462-IPPB2.4511.777.2016.1.MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPB2.4511.777.2016.1.MK

w zakresie obowiązków płatnika z tytułu nagród przekazanych osobom fizycznym w ramach konkursu zorganizowanego na zlecenie podmiotu zewnętrznego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 2017) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2016 r. (data wpływu 16 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu nagród przekazanych osobom fizycznym w ramach konkursu zorganizowanego na zlecenie podmiotu zewnętrznego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 grudnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu nagród przekazanych osobom fizycznym w ramach konkursu zorganizowanego na zlecenie podmiotu zewnętrznego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca spółka X sp. z o.o. świadczy na rzecz swoich klientów (przedsiębiorców) usługi reklamowe oraz public relations.

W ramach świadczonych usług reklamowych wnioskodawca zamierza zorganizować konkursy o różnorodnej tematyce, często związanej z przedmiotem działalności klientów, w celu promocji marki lub produktów klientów. Celem ww. konkursów jest szeroko rozumiany marketing i promocja produktów lub marki klientów wnioskodawcy przy czym wskazania wymaga, iż wnioskodawca nie zajmuje się w swojej działalności działalnością wydawniczą, nie jest także nadawcą TV ani radiowym. Dla celów prowadzonych na zlecenie klientów kampanii reklamowych wnioskodawca będzie korzystać z założonych przez klientów stron www. lub profili na popularnych portalach społecznościowych. Wnioskodawca w niektórych wypadkach będzie zakładał i administrował strony internetowe dla klientów, w tym także profile na portalach społecznościowych na których przeprowadzane będą ww. konkursy. Reasumując, wnioskodawca będzie korzystał z już założonych przez klientów bądź też będzie sam zakładać i administrować strony internetowe dla klientów, w tym także profile na portalach społecznościowych na których przeprowadzane będą ww. konkursy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00