Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.07.2018, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.219.2018.2.MP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.219.2018.2.MP

ustalenie obowiązku podatkowego oraz zastosowanie ulgi abolicyjnej

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 23 kwietnia 2018 r. (data wpływu 27 kwietnia 2018 r.) uzupełnione pismem z dnia 27 maja 2018 r. (data nadania 28 maja 2018 r., data wpływu 29 maja 2018 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie z dnia 14 maja 2018 r. Nr 0114-KDIP3-3.4011.219.2018.1.MP (data nadania 15 maja 2018 r., data doręczenia 23 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia obowiązku podatkowego oraz zastosowania ulgi abolicyjnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 kwietnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia obowiązku podatkowego oraz zastosowania ulgi abolicyjnej.

Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 14 maja 2018 r. Nr 0114-KDIP3-3.4011.219.2018.1.MP (data nadania 15 maja 2018 r., data doręczenia 23 maja 2018 r.) tut. Organ wezwał Wnioskodawczynię do uzupełnienia braków formalnych wniosku.

Pismem z dnia 27 maja 2018 r. (data nadania 28 maja 2018 r., data wpływu 29 maja 2018 r.) Wnioskodawczyni uzupełniła powyższe w terminie.

We wniosku i uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni jest obywatelem Polski oraz rezydentem Zjednoczonych Emiratów Arabskich (wiza rezydenta ważna od grudnia 2015 roku). Całość dochodów jakie Wnioskodawczyni uzyskuje od grudnia 2015 roku do chwili obecnej pochodzi ze stosunku pracy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wnioskodawczyni nie posiada w Polsce inwestycji, ani nie prowadzi żadnej działalności gospodarczej. W Polsce ma jedynie najbliższą rodzinę oraz obecnie narzeczonego, z którym pobiera się w czerwcu bieżącego roku. Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. (art. 3 pkt 1) według Wnioskodawczyni fakt, że w Polsce ma narzeczonego oznacza, że Polska jest Jej centrum interesów życiowych, a zatem Wnioskodawczyni staje się polską rezydentką podatkową i będzie musiała całość swoich dochodów za rok 2018 rozliczyć w Polsce. Wnioskodawczyni planuje powrót do Polski we wrześniu br. i wówczas nie będzie już rezydentem ZEA. Wnioskodawczyni planuje rozpocząć pracę w Polsce jeszcze w 2018 roku. Oznacza to, że w rozliczeniu rocznym za 2018 rok będzie musiała uwzględnić zarówno dochody uzyskane ze stosunku pracy w Dubaju jak i w Polsce. Zgodnie z umową między Rządem RP a Rządem ZEA w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu sporządzonej w Abu Zabi w dniu 31 stycznia 1993 r., ma zastosowanie metoda proporcjonalnego odliczenia do dochodów uzyskanych za granicą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00