Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.06.2019, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.165.2019.1.AO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.165.2019.1.AO

Brak prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu (przebudowa sali wielofunkcyjnej i wyposażenie samorządowego ośrodka kultury).

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2019 r. (data wpływu 4 kwietnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odzyskania podatku VAT w związku z realizacją operacji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odzyskania podatku VAT w związku z realizacją operacji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina podpisała z Samorządem Województwa umowę o dofinansowanie operacji pt.: Przebudowa sali wielofunkcyjnej () w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020. Wysokość pomocy to 63,63% wartości zadania, tj. 426 926,00 zł. Wykonawcę przedmiotowej operacji, w drodze przetargu wyłoni Gmina i faktury w ramach operacji będą wystawiane na Gminę. Projekt realizowany będzie w związku z działalnością statutową Gminy i należy do zadań wskazanych w art. 7 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 506). Gmina jest zarejestrowanym, czynnym płatnikiem VAT. Inwestycja dotyczy budynku, którego właścicielem jest Gmina, a którym zarządza na podstawie umowy użyczenia nieodpłatnie z Gminą, Samorządowy Ośrodek Kultury instytucja kultury. Samorządowy Ośrodek Kultury nie jest zarejestrowanym, czynnym płatnikiem VAT. Podlega zwolnieniu podmiotowemu. Po zrealizowaniu inwestycji sala Samorządowego Ośrodka Kultury będzie czasami wynajmowana przez Samorządowy Ośrodek Kultury na realizację zajęć przez podmioty zewnętrzne. Przewidywany maksymalny wzrost aktualnego dochodu z tego tytułu lub imprez biletowanych to 1 481,17 zł tj. ok. 5%. Obecnie dochody Samorządowego Ośrodka Kultury z tytułu wynajmu i prowadzonych zajęć wahają się od 21 000,00 do 25 000,00 zł rocznie. Faktury za wynajem będą wystawiane przez Samorządowy Ośrodek Kultury. Gmina nie będzie czerpać żadnych korzyści finansowych z tytułu wynajmu przebudowanej sali. Samorządowy Ośrodek Kultury posiada odrębną osobowość prawną, a tym samym nie podlega centralizacji rozliczeń podatku od towarów i usług dokonywanych przez Gminę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00