Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.06.2019, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.190.2019.2.PH, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.190.2019.2.PH
w zakresie ustalenia momentu korekty przychodu z tytułu napraw powypadkowych wykonywanych przez serwis blacharsko-lakierniczo-mechaniczny (likwidacji szkód komunikacyjnych) oraz z tytułu świadczenia usług wynajmu samochodów zastępczych
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 30 kwietnia 2019 r. (data wpływu 13 maja 2019 r.), uzupełnionym 19 czerwca 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu korekty przychodu z tytułu napraw powypadkowych wykonywanych przez serwis blacharsko-lakierniczo-mechaniczny (likwidacji szkód komunikacyjnych) oraz z tytułu świadczenia usług wynajmu samochodów zastępczych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 maja 2019 r. do Organu wpłynął wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu korekty przychodu z tytułu napraw powypadkowych wykonywanych przez serwis blacharsko-lakierniczo-mechaniczny (likwidacji szkód komunikacyjnych) oraz z tytułu świadczenia usług wynajmu samochodów zastępczych.
Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 5 czerwca 2019 r. Znak: 0111-KDIB1-2.4010.190.2019.1.PH wezwano do jego uzupełnienia. Uzupełnienia dokonano 19 czerwca 2019 r.
We wniosku przedstawiono następujący zaistniały stan faktyczny:
Wnioskodawca, będący czynnym podatnikiem VAT, prowadzi działalność gospodarczą w postaci serwisu blacharsko-lakierniczo-mechanicznego, którego to główna działalność opiera się na naprawach pojazdów samochodowych w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych na zlecenie strony poszkodowanej w takim zdarzeniu lub na zlecenie sprawcy zdarzenia. Wszelkie rozliczenia z tytułu wykonanych usług odbywają się z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi (dalej: TU) na zasadzie rozliczenia bezgotówkowego, do którego upoważnił podatnika składający zlecenie naprawy pojazdu lub właściciel pojazdu. W skrócie rozliczenie odbywa się w taki sposób, że zlecający odbiera pojazd po naprawie, a serwis (Wnioskodawca) przesyła całą dokumentację do ubezpieczyciela celem jej weryfikacji i wypłaty odszkodowania.
Proces działania jest taki, ponieważ najczęściej poszkodowany lub sprawca nie dysponuje wystarczającymi środkami finansowymi, które należałoby zainwestować w naprawę uszkodzonego pojazdu. Klient zlecający usługę do wykonania przez Wnioskodawcę zgłasza do swojego ubezpieczyciela lub do ubezpieczyciela sprawcy szkodę komunikacyjną, wypełnia dokumenty, opisuje zdarzenie i z otrzymanym, nadanym przez ubezpieczyciela numerem szkody zgłasza się do serwisu Wnioskodawcy celem naprawy uszkodzonego pojazdu. Zlecający wypełnia dla Wnioskodawcy upoważnienie do komunikacji z TU oraz oświadczenie o bezgotówkowym rozliczeniu naprawy pomiędzy serwisem naprawczym, a ubezpieczycielem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right