Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.10.2019, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.349.2019.1.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.349.2019.1.JM

Ograniczony obowiązek podatkowy

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 10 marca 2019 r. (data wpływu 15 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 sierpnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni jest wyłącznie obywatelką Polski i nie posiadała i nie posiada innego obywatelstwa. Nie prowadzi w Polsce jakiejkolwiek działalności gospodarczej, ani nie posiada żadnych inwestycji o charakterze finansowym na terenie Polski (poza niewielkimi kwotami na bankowych rachunkach bieżących). Wnioskodawczyni posiada w Polsce nieruchomość, którą wynajmuje a także kredyt hipoteczny, który został udzielony na zakup tej nieruchomości. Wnioskodawczyni była zatrudniona w Polsce do dnia 30 kwietnia 2018 r. i z tego tytułu uzyskiwała dochody na podstawie umowy o pracę. W latach późniejszych nie uzyska jakichkolwiek dochodów na terytorium RP w tym również dochodów o których mowa w art. 3 ust. 2b pkt 5, 6 i 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawczyni w 2018 r. i w latach późniejszych nie otrzyma wynagrodzenia z tytułu pracy najemnej wykonywanej na pokładzie statku, barki, pojazdu drogowego lub statku powietrznego, eksploatowanego w komunikacji międzynarodowej. Od dnia 1 maja 2018 r. Wnioskodawczyni jest zatrudniona w Zjednoczonych Emiratach Arabskich nie będąc od tego czasu zatrudnioną i nie wykonując żadnej pracy w Polsce. Wnioskodawczyni rozpoczęła pracę w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (dalej: ZEA), na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony obowiązującej w ZEA i na terytorium ZEA wykonuje pracę zarobkową. Pracodawca Wnioskodawczyni posiada zakład w ZEA. Intencją Wnioskodawczyni jest wyjazd
i przeprowadzka do ZEA z zamiarem trwałego osiedlenia od maja 2018 r. oraz przeniesienie do ZEA swojego ośrodka interesów życiowych oraz gospodarczych w rozumieniu art. 3 ust. 1a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. Nr 80,
poz. 350, z późn. zm.). Z uwagi na zajmowane przez Wnioskodawczynię stanowisko menadżera projektów na region Bliskiego Wschodu, obecność Wnioskodawczyni w Polsce w 2018 r. i w latach późniejszych będzie miała charakter incydentalny. W Polsce Wnioskodawczyni
nie posiada męża, dzieci ani innych osób zależnych. Wnioskodawczyni posługuje się biegle językiem angielskim, w ZEA posiada grupę znajomych ze studiów, także w tym kraju będzie prowadzić swoje życie towarzyskie. W związku z przeprowadzką, od maja 2018 r. głównym miejscem (ośrodkiem) kontaktów są ZEA. Całe wynagrodzenie Wnioskodawczyni od pracodawcy w ZEA będzie wpływać na zagraniczny rachunek bankowy. Wynagrodzenie nie będzie ponoszone przez zakład lub stałą placówkę, którą pracodawca ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich posiada w Polsce. Na okres pobytu w ZEA Wnioskodawczyni posiada tzw. Residence Visa wydaną przez administrację ministerialną ZEA. Podległa Ministrowi Spraw Wewnętrznych - Generalna Dyrekcja Rezydencji i Spraw Cudzoziemców wydała Wnioskodawczyni powyższy dokument. Uprawnia on do legalnego zamieszkiwania na terytorium ZEA i legalnego zatrudnienia. Bez owego dokumentu nie jest możliwe przebywanie w tym kraju przez okres dłuższy niż 90 dni w celach: turystycznych, kulturalnych, naukowych, wizyt u rodziny
i znajomych. Ponadto Wnioskodawczyni na okres pobytu w ZEA wydano dokument Emirates ID. Dokument ten jest odpowiednikiem polskiego dowodu osobistego. Ponadto, Wnioskodawczyni wynajmuje w ZEA mieszkanie, kontrakt obowiązuje okres roku od września 2018 r. do września 2019 r. Wnioskodawczyni nadmienia, że nie jest aktywnym członkiem żadnych organizacji społecznych, politycznych ani kulturalnych w Polsce.

Potencjalne zdarzenie przyszłe Wnioskodawczyni, przy zaistniałym stanie faktycznym opisanym powyżej, potencjalnie rozważy możliwość kupna nieruchomości w Polsce w celu inwestycyjnym, przeznaczając ją na wynajem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00