Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.417.2019.1.MAZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.417.2019.1.MAZ

Prawo do odliczenia podatku naliczonego w przypadku dysponowania tylko elektronicznymi obrazami faktur (dokumentów), otrzymanych pierwotnie w formie papierowej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 9 października 2019 r. (data wpływu - 21 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku dysponowania tylko elektronicznymi obrazami faktur (dokumentów), otrzymanych pierwotnie w formie papierowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 października 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku dysponowania tylko elektronicznymi obrazami faktur, otrzymanych pierwotnie w formie papierowej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej także jako: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki akcyjnej i jest zrejestrowany jako czynny podatnik VAT. Główną działalnością Spółki jest działalność związana z oprogramowaniem.

W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawca nabywa towary i usługi od szeregu dostawców będących podatnikami VAT. Realizowane dostawy oraz świadczone przez kontrahentów usługi są dokumentowane poprzez wystawianie faktur VAT. Faktury przesyłane są do Wnioskodawcy w formie papierowej.

Z uwagi na liczbę przeprowadzanych transakcji, a co za tym idzie liczbę otrzymywanych przez Spółkę faktur, Wnioskodawca planuje wdrożyć elektroniczny system przechowywania faktur. W tym celu dowody w formie papierowej Wnioskodawca zamierza skanować do pliku pdf (w rozdzielczości gwarantującej czytelność faktur), a następnie zapisać i przechowywać w formacie elektronicznym. Forma elektroniczna będzie obejmowała wszystkie dokumenty potwierdzające zakup towarów lub usług, tj. faktury zakupowe, faktury korygujące, duplikaty, czy rachunki a także rozliczenia z pracownikami wraz z dowodami poniesionych wydatków (paragony, bilety, rachunki); w dalszej części niniejszego wniosku słowo faktura odnosi się również do takich innych dokumentów. Celem Wnioskodawcy jest przechowywanie faktur wyłącznie w formie elektronicznej. Faktury, które Wnioskodawca otrzymał w formie papierowej, a następnie samodzielnie zeskanował w sposób określony powyżej - będą przechowywane w tej formie na serwerze Spółki. Serwer ten zostanie odpowiednio zabezpieczony przed utratą danych, między innymi poprzez ograniczenie kręgu osób mających dostęp do danych, przez regularne tworzenie kopii zapasowych i zainstalowanie oprogramowania zabezpieczającego przed wirusami. Każda faktura będzie posiadała indywidualny numer nadany jej przez Wnioskodawcę, tj. unikalny numer transakcji, zgodny z systemem księgowym, a Wnioskodawca będzie przechowywał faktury w odrębnych folderach dla każdego miesięcznego okresu rozliczeniowego.

Faktury w formie elektronicznej przechowywane byłyby w sposób zapewniający:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00