Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.02.2020, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.368.2019.4.PJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.368.2019.4.PJ

W konsekwencji koszty wykrojnika i przebarwienia linii nie mogą być odrębnie fakturowane (na odrębnej fakturze czy w odrębnej pozycji). Brak jest podstaw prawnych aby wykazywać w oddzielnych pozycjach faktury elementy kalkulacyjne, określające koszty wykonania przygotowania produkcji.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 24 września 2019 r. (data wpływu 2 października 2019 r.) uzupełnionym pismem z 2 grudnia 2019 r. (data wpływu: 5 grudnia 2019 r.) oraz pismem z 8 stycznia 2020 r. (data wpływu: 13 stycznia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku mającej zastosowanie w stosunku do zafakturowania kosztów nabycia wykrojnika i usługi przebarwienia linii produkcyjnej związanych z wewnątrzwspólnotową dostawą towarów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 października 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku mającej zastosowanie w stosunku do zafakturowania kosztów nabycia wykrojnika i usługi przebarwienia linii produkcyjnej związanych z wewnątrzwspólnotową dostawą towarów. Wniosek został uzupełniony pismem z 2 grudnia 2019 r. stanowiącym odpowiedź na wezwanie Organu z 22 listopada 2019 r., oraz pismem z 8 stycznia 2020 r., będącym odpowiedzią na ponowne wezwanie z Organu z 16 grudnia 2019 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (sformułowane ostatecznie z uwzględnieniem uzupełnień):

Firma planuje wykonać wyrób tj. pudełka dla klienta z UE (który jest zarejestrowany w kraju Unii Europejskiej i posługuje się NIP UE) i musi ponieść m.in. dodatkowe koszty związane z zakupem wykrojnika oraz ponieść koszty, które wynikać będą z usługi przebarwienia linii (maszyna do produkcji płyt). Usługa dekoloryzacji będzie świadczona na rzecz Firmy działającej na zlecenie klienta UE. Usługę wykona inna firma polska. Nabyty wykrojnik nie jest przedmiotem sprzedaży na rzecz klienta UE i nie dojdzie do jego przemieszczenia za granicę na terytorium innego państwa członkowskiego ani poza terytorium Unii Europejskiej ponieważ po zakończonej produkcji (zlecenia) wykrojnik jest zużyty i nie nadaje się do powtórnego wykorzystania. Wnioskodawca chciałby obciążyć wystawiającego zlecenie kosztami związanymi z jego nabyciem, gdyż są to wysokie koszty, a po wykonaniu zlecenia nie jest wykrojnik przydatny ani dla Wnioskodawcy ani dla zlecającego. W związku z powyższym jest złomowany lub przekazywany do składowania na magazynie Wnioskodawcy. Wnioskodawca dysponuje wykrojnikiem jak właściciel, praktycznie nie ma możliwości odsyłania za granicę, ponieważ wiązałoby się to z dodatkowymi kosztami, a zlecający nie jest zainteresowany jego posiadaniem.

W cenie wyrobu (pudełek) nie jest uwzględniony koszt nabycia wykrojnika oraz usługi przebarwienia linii produkcyjnej. Nabycie wykrojnika i przebarwienie linii produkcyjnej dotyczy konkretnej partii pudełek. Nabyty wykrojnik oraz przebarwienie linii produkcyjnej będzie się tyczyło wyłącznie produkcji wyrobów do konkretnego klienta UE. Cena wyrobu jest stała i nie może ulec zmianie. Dodatkowe koszty będą ujęte jako dodatkowa faktura z odwrotnym obciążeniem eksport usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00