Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.07.2020, sygn. 0112-KDIL3.4012.173.2020.5.LS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.173.2020.5.LS

Podstawa opodatkowania dropshipping. Zwolnienie z kasy rejestrującej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 marca 2020 r. (data wpływu 10 marca 2020 r.) uzupełnionym pismami z dnia 11 marca 2020 r. (data wpływu 11 marca 2020 r.), 1 czerwca 2020 r. (data wpływu 4 czerwca 2020 r.) oraz z dnia 22 czerwca 2020 r. (data wpływu 30 czerwca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania dla świadczonych usług pośrednictwa w modelu logistycznym zwanym dropshippingiem oraz obowiązku zainstalowania kasy rejestrującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 marca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresie. Wniosek uzupełniono w dniu 11 marca 2020 r. o sformułowanie pytania, w dniu 4 czerwca 2020 r. o doprecyzowanie opisu sprawy, dodatkową opłatę oraz w dniu 30 czerwca 2020 r. o przedstawienie własnego stanowiska.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w oparciu o model logistyczny sprzedaży przez Internet. Działalność ta polega na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę (dropshipping) i jest prowadzona w formie pośrednictwa handlowego poprzez aukcje internetowe (PKD 47.91.Z, 46.18.Z, 46.19.Z, 64.99.Z, 66.19.Z). Rola Wnioskodawcy sprowadza się do zbierania zamówień, inkasowania wpływów pieniężnych w postaci przelewów bankowych na jego firmowy rachunek bankowy oraz do przesłania zamówienia do dostawcy, który znajduje się na terytorium kraju trzeciego (spoza krajów Unii Europejskiej). Dostawca realizuje wysyłkę do klienta, pozostając nieujawnionym względem niego. Klient drogą elektroniczną otrzymuje fakturę VAT tytułem usługi za pośrednictwo handlowe, opiewające na kwotę w wysokości marży (różnica miedzy ceną sprzedaży a ceną zakupu) jaką Wnioskodawca uzyskał za pośredniczenie w sprzedaży danego produktu. Wnioskodawca wybrał formę opodatkowania na zasadach ogólnych i każde zdarzenie gospodarcze ewidencjonuje w prowadzonej podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Wnioskodawca nie jest importerem, dokonuje on usługi zwanej pośrednictwem handlowym. Zakupiony towar nie trafia do pośrednika handlowego, lecz bezpośrednio do klienta. Wnioskodawca nie posiada magazynu, nie jest właścicielem towaru, nie uzyskuje faktury VAT oraz rachunku potwierdzającego zakup na swoje dane. Wnioskodawca otrzymuje od klienta przelew pieniędzy na konto bankowe, a dopiero później są one przekazywane do dostawcy, który znajduje się poza terytorium Unii Europejskiej. Dostawca wysyła towar do klienta. Wnioskodawca takim działaniem pomaga nabyć towar od zagranicznego dostawcy. Ewidencja przychodów i kosztów odbywa się na podstawie zestawień sporządzonych na podstawie informacji z wyciągów bankowych, systemu (), informacji dostawcy oraz danych pochodzących z serwisu aukcyjnego ().

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00