Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 120
Wersja aktualna od 2016-10-27
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 120
Wersja aktualna od 2016-10-27
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 64
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 27 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2220/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 24 sierpnia 2016 r. na samolocie LEI: L–410 Turbolet, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T2 – Sygnalizacja pożaru”
„T5 – Uszkodzenie konstrukcji”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Podczas kołowania samolotu do lotu kontrolno-pomiarowego naziemnego urządzenia nawigacyjnego pojawił się dym z lewej strony kabiny załogi, któremu towarzyszył swąd spalenizny. Załoga podjęła decyzję o przerwaniu kołowania i powrocie samolotu na miejsce postojowe. Personel techniczny wykonał przegląd instalacji elektrycznej samolotu, podczas którego stwierdzono przepalenie się uzwojenia potencjometru służącego do regulacji podświetlenia tablicy przyrządów pokładowych. Potencjometr został wymieniony i po sprawdzeniu działania samolot został dopuszczony do dalszej eksploatacji.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przepalenie uzwojenia potencjometru spowodowane najprawdopodobniej zużyciem eksploatacyjnym.

Zastosowane środki profilaktyczne:

Sprawdzono stan techniczny pozostałych potencjometrów na tym egzemplarzu samolotu i drugim eksploatowanym przez użytkownika. Stwierdzono, że ich stan techniczny nie budzi zastrzeżeń.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00