Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 25
Wersja aktualna od 2017-01-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 25
Wersja aktualna od 2017-01-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 24
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 19 stycznia 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1704/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 14 lipca 2016 r. na samolocie Boeing 737-800, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 22 sierpnia 2016 r.

W trakcie uruchamiania silnika nr 2 obroty N2 tego silnika nie osiągnęły minimalnej wartości 20%. Załoga wykonała pamięciową listę kontrolną ABORTED ENGINE START. Następnie załoga podjęła decyzję o uruchomieniu silnika nr 1 z zastosowaniem procedury CROSS BLEED START dla silnika nr 2. W trakcie drugiej próby uruchomienia silnika nr 2 ponownie wystąpił zbyt wolny przyrost parametrów. Załoga ponownie przerwała procedurę uruchamiania silnika i wykonała listę kontrolną ABORTED ENGINE START. Po jej zakończeniu powiadomiono ATC o problemie i używając ciągu silnika nr 1 wkołowano na stanowisko postojowe. Po wyłączeniu silnika kapitan poinformował dział MCC o problemie i dokonał odpowiednich wpisów w EDP-1. Personel techniczny po wykonaniu odpowiednich testów stwierdził uszkodzenie czujnika temperatury powietrza wlotowego do sprężarki wysokiego ciśnienia w silniku nr 2. Uszkodzony czujnik wymieniono i po wykonaniu próby z pomyślnym wynikiem samolot dopuszczono do eksploatacji bez ograniczeń.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Mechaniczne uszkodzenie czujnika temperatury powietrza na wlocie do sprężarki wysokiego ciśnienia silnika nr 2.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00