Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 164
Wersja aktualna od 2017-02-13
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 164
Wersja aktualna od 2017-02-13
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 160
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 13 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1101/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 28 maja 2016 r. na spadochronie Cayenne 150, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Skoczek (854 skoki) wykonywał skok z wysokości 2900 m. Do czasu podejścia do lądowania skok przebiegał prawidłowo. Podczas podchodzenia do lądowania skoczek nie utrzymał prawidłowego kierunku lotu pod wiatr. Wylądował z odchyleniem około 45° stopni od kierunku pod wiatr, a w końcowej fazie przyziemienia podparł się prawą ręką i przewrócił się na prawy bok. Podczas przyziemienia doznał poważnego urazu ciała.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

1) Lądowanie ze znacznym odchyleniem od kierunku pod wiatr.

2) Przyjęcie niewłaściwej sylwetki ciała podczas przyziemienia z przednio-bocznym wiatrem.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała e zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez podmiot badający:

Przeprowadzono odprawę ze skoczkami, podczas której omówiono zaistniałą sytuację, wskazując na błędy popełnione przez skoczka.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00