Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 294
Wersja aktualna od 2017-03-07
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 294
Wersja aktualna od 2017-03-07
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 284
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2147/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, zaistniały w dniu 5 września 2016 r. na lotnisku Bygdoszcz-Szwederowo (EPBY), na samolocie Cessna 152, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Pilot samolotu podczas wykonywania rozbiegu zgłosił przerwanie startu z powodu nierównomiernej pracy silnika. Samolot bez pomocy zwolnił pas. Z oświadczenia pilota wynika, że niedokładnie wykonał przegląd przedlotowy, pomijając spuszczenie odstojów i sprawdzenia ich na okoliczności wody i zanieczyszczeń. Według instrukcji użytkowania w locie samolotu przed każdym dniem lotnym oraz po każdym tankowaniu należy zdrenować niewielką ilość paliwa z obu zbiorników skrzydłowych oraz filtra paliwa zabudowanego w przedziale silnikowym.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zaniechanie spuszczenia odstojów paliwa podczas wykonywania przeglądu przedlotowego, co mogło przyczynić się do nierównomiernej pracy silnika i doprowadzić do przerwania startu w fazie rozbiegu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadów Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadów Lotniczych po zakończeniu badania nie sformułowała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez podmiot badający:

1) przeprowadzenie szkolenia z zakresu tankowania statków powietrznych oraz prowadzenia przeglądów statków powietrznych przed lotami;

2) zwiększenie częstotliwości kontroli zgodności listy odstojów paliwa z rejestrem rozchodu paliwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00