Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 295
Wersja aktualna od 2017-03-07
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 295
Wersja aktualna od 2017-03-07
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 285
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 183/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 4 lutego 2016 r. na samolocie Boeing 737-400, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Po wypchnięciu ze stanowiska postojowego tuż przed rozpoczęciem kołowania zaświeciła sygnalizacja WING BODY OVERHEAT po stronie lewej. Załoga podjęła decyzję powrotu na stanowisko postojowe, dokonano wpisu do EDP-1 i powiadomiono dział MCC. Ze względu na brak dostępnego personelu pokładowego kapitan na podstawie jednorazowego upoważnienia nr 01/ENE/16/01 dopuścił samolot do lotu zgodnie z MEL 26.12 oraz MEL 21.1.1.1. Po uaktualnieniu planu lotu i uzupełnieniu paliwa (ze względu na ograniczenie maksymalnego poziomu lotu do FL250) załoga wykonała lot powrotny do Poznania [EPPO] z wyłączonym odbiorem powietrza z upustu sprężarki lewego silnika (ENGINE BLEED). W Poznaniu personel techniczny dokonał sprawdzenia układu WING BODY OVERHEAT. Nie stwierdzono nieszczelności w układzie, test czujników przebiegł prawidłowo. Po wykonaniu resetu bloku sygnalizacja zgasła. Zdjęto ograniczenia MEL 26.12 i MEL 21.1.1.1, samolot dopuszczono do dalszej eksploatacji bez ograniczeń.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Najbardziej prawdopodobną przyczyną zdarzenia było nieprawidłowe działanie układu sygnalizacji WING BODY OVERHEAT z nieustalonego powodu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00