Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 304
Wersja aktualna od 2017-03-07
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 304
Wersja aktualna od 2017-03-07
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 294
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1331/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 14 czerwca 2016 r. na samolocie SOCATA Rallye 235E-D, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T3 – Podwozie i ogumienie”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 26 czerwca 2016 r.

W dniu 14 czerwca 2016 r. o godz. 18:46 LMT na lotnisku Elbląg [EPEL], podczas kołowania po lądowaniu kończącym lot przeszkalający na typ, w trakcie wykonywania zakrętu w lewo doszło do zniszczenia koła przedniego podwozia. Samolot wylatał 10 godzin od ostatniego przeglądu. Stwierdzono pęknięcie i rozerwanie jednej ze śrub łączących połówki felgi koła (urwanie łba śruby), uszkodzenie śrub sąsiednich oraz zniszczenie obu połówek felgi koła. Wykrycie pogorszenia stanu śruby prowadzącego do jej zniszczenia nie było możliwe w normalnej eksploatacji bez rozmontowania połówek felgi koła.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną zdarzenia było zniszczenie jednej ze śrub łączących połówki felgi koła w wyniku zużycia eksploatacyjnego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00