Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 348
Wersja aktualna od 2017-03-08
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 348
Wersja aktualna od 2017-03-08
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 338
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1040/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 16 czerwca 2015 r. na samolocie Beach 200GT Super King Air, klasyfikuję do kategorii:

"Czynnik ludzki"
grupie przyczynowej: "H4 – Błędy proceduralne".

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Zgodnie z treścią zgłoszenia zdarzenia lotniczego przesłanego przez państwowy organ zarządzania ruchem lotniczym, pilot samolotu Beach 200GT Super King Air (BE20) otrzymał od kontrolera ruchu lotniczego (krl) ruchu naziemnego lotniska (GND) instrukcję kołowania wzdłuż TWY „W" oraz TWY „AO", z planowanym dalszym kołowaniem po drodze startowej 15. Kontroler ruchu lotniczego GND po przekazaniu samolotu na łączność radiową kontroli lotniska (TWR) zaobserwował, że pilot samolotu BE20 skręcił w zamkniętą do kołowania TWY „A1". W celu bezpiecznego wyprowadzenia samolotu z zamkniętej drogi do kołowania, kontroler ruchu lotniczego wysłał do asysty pojazd „Follow me".

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Nieprzestrzeganie przez pilota samolotu BE20 instrukcji kołowania wydanych przez kontrolera ruchu lotniczego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00