Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 412
Wersja aktualna od 2017-03-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 412
Wersja aktualna od 2017-03-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 394
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1906/2014

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 22 października 2014 r. na samolocie Embraer E175, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej” „T4 – Układy sterowania”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Przed rozpoczęciem podejścia końcowego do EPWA na pas 11 i po ustawieniu dźwigni klap w położenie 1, pojawiła się usterka Flaps Fail – słoty wychyliły się do pozycji 3, a klapy 0. Dźwignię klap przestawiono do położenia wyjściowego. Ponowna próba przestawienia klap spowodowała powtórzenie usterki. Przerwano podejście, zgłoszono problem kontrolerowi zbliżania oraz chęć pozostania na wys. 4000 stóp i kursie pasa. Po przeczytaniu check list, wykonano kolejną próbę wypuszczenia klap. Usterka zniknęła. Wykonano normalne podejście. Poinformowano MCC i poproszono o przybycie mechanika. Usterki nie wpisano do LDP60 po konsultacji z mechanikiem. Po zgłoszeniu przez załogę problemów z klapami do ATC, ogłoszona została na lotnisku faza niepewności. Po lądowaniu L0392Y służby lotniskowe dokonały weryfikacji drogi startowej i dróg kołowania pod kątem zanieczyszczeń ewentualnymi częściami samolotu. Zanieczyszczeń nie znaleziono. Załoga drogą mailową przesłała opis zdarzenia do Inspektora Bezpieczeństwa Lotniczego.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Niesprawność LH OUTBOARD FLAP ACTUATOR.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00