Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 marca 2016 r., sygn. III SA/Wa 1118/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Agnieszka Krawczyk, Sędziowie sędzia WSA Piotr Przybysza, sędzia WSA Marta Waksmundzka-Karasińska (sprawozdawca), Protokolant p. o. referenta stażysty Michał Strzałkowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 marca 2016 r. sprawy ze skargi H. GmbH z siedzibą w Szwajcarii na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 21 stycznia 2015 r. nr IPPP1/443-1265/14-2/KC w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę

Uzasadnienie

1. H. GmbH z siedzibą w Szwajcarii (dalej - "skarżąca, "spółka") zwróciła się

do Ministra Finansów z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego w przypadku braku zapłaty za towar i jednoczesnym braku zwrotu towaru dla sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny: skarżąca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży wysyłkowej na terenie kraju (Polski). Skarżąca jest podmiotem gospodarczym z siedzibą w Szwajcarii i miejscem stałego wykonywania działalności w Niemczech. Towary są wysyłane (transportowane) do Polski, na jej terytorium.

Skarżąca oferując towary na polskim rynku, działa przez swoistego rodzaju "K.", poprzez który, w formie elektronicznej, składane są zamówienia na kolekcjonerskie [...] (oferowane przez spółkę). Realizacja pierwszego zamówienia złożonego przez nowego klienta (tj. osobę, która jeszcze nie kupowała od skarżącej), wymaga wcześniejszego dokonania przez niego pełnej przedpłaty za zamówiony towar, na rachunek skarżącej, prowadzony przez bank działający w Polsce. Dopiero potwierdzenie otrzymania wpłaty na rachunek upoważnia skarżącą do realizacji przesyłki (wysyłka towaru na wskazany przez nowego klienta adres).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00