Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 9 sierpnia 2018 r., sygn. II SA/Ol 520/18

Administracyjne postępowanie; Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Beata Jezielska po rozpoznaniu w dniu 9 sierpnia 2018r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze sprzeciwu "[...]" Spółka Akcyjna z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w O. z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie lokalizacji inwestycji celu publicznego oddala sprzeciw. WSA/wyr.1 - sentencja wyroku

Uzasadnienie

Decyzją z dnia "[...]" Burmistrza P., na podstawie art. 50 ust. 1 i 4, art. 51 ust. 1 pkt 2, art. 53 ust. 4 pkt 10 i art. 54 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1073 ze zm., dalej jako: u.p.z.p.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1257, dalej jako: k.p.a.), ustalił na rzecz Spółki "[...]" sp. z o.o. z siedzibą w W. lokalizację inwestycji celu publicznego dla zamierzenia polegającego na budowie stacji bazowej telefonii komórkowej "[...]" P. "[...]", w skład której wchodzą: wieża kratowa o wysokości do 43 m, szafy typu "outdoor" o wymiarach około 1,5m x 6m na części działki o nr geod. "[...]" położonej w obrębie "[...]", gmina P. W uzasadnieniu podano, że jest to kolejna decyzja organu I instancji w tej sprawie, bowiem poprzednia z dnia "[...]" została uchylona przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w O. decyzją z dnia "[...]", a sprawa została przekazana organowi I instancji do ponownego rozpatrzenia, gdyż w ocenie Kolegium organ I instancji niedostatecznie przeanalizował konieczność lub brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedmiotowej inwestycji, a także zbyt ogólnikowo opisał planowaną inwestycję bez określenia jej parametrów technicznych. Dokonując ponownej analizy stanu faktycznego oraz prawnego planowanego zamierzenia inwestycyjnego organ stwierdził, że nie znaleziono podstaw do wydania decyzji odmownej, a w myśl art. 56 u.p.z.p. jeżeli zamierzenie inwestycyjne jest zgodne z przepisami odrębnymi w myśl art. 56 u.p.z.p., to nie można odmówić wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Ustalono, iż teren planowanego przedsięwzięcia znajduje się poza obszarami chronionymi, brak jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a ponadto na podstawie załączonej dokumentacji organ stwierdził, iż przedsięwzięcie to nie należy do przedsięwzięć wymienionych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2016r. poz. 71, dalej jako: rozporządzenie z 2010r.). Wskazano przy tym, że dołączona do wniosku "Kwalifikacja przedsięwzięcia" została sporządzona precyzyjnie i zgodnie z przepisami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00