Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 3 grudnia 2020 r., sygn. I SA/Sz 663/20

Podatek dochodowy od osób prawnych

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Anna Sokołowska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Elżbieta Dziel Sędzia WSA Ewa Wojtysiak po rozpoznaniu w Wydziale I na posiedzeniu niejawnym w dniu 3 grudnia 2020 r. sprawy ze skargi [...] Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w S. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] lipca 2020 r. nr [...] w przedmiocie zastosowania przepisów prawa podatkowego I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz skarżącej P. S. kwotę [...]([...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

W dniu [...] r. P. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

z siedzibą w S. (dalej: Spółka bądź Skarżąca) złożyła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy wypłacone wynagrodzenia z tytułu usług komercjalizacji stanowią koszty uzyskania przychodu oraz, czy Spółka prawidłowo rozlicza w czasie przedstawione w stanie faktycznym wynagrodzenia success fee oraz zryczałtowane wynagrodzenie za usługi komercjalizacji.

We wniosku Spółka przedstawiła następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest spółką z ograniczona odpowiedzialnością. Od 2015 r. jest właścicielem nieruchomości, na którą składa się budynek Domu Towarowego położony na sześciu działkach gruntu znajdujących się w (...), wykorzystywanych przez Spółkę

w ramach użytkowania wieczystego. Budynek od 2009 r. pozostawał zamknięty.

W październiku 2016 r. uprawomocniło się uzyskane przez Spółkę pozwolenie na budowę centrum biurowo-konferencyjno-hotelowego. Projekt Inwestycji obejmuje wykorzystanie bryły starego Budynku oraz scalenie go z nowo wybudowaną częścią. Obecnie budowa dobiegła końca. Dążąc do realizacji celu inwestycji jaką jest wynajęcie powierzchni Centrum w możliwie największym zakresie, przy uwzględnieniu najbardziej korzystnych stawek czynszu najmu, Spółka - jeszcze podczas trwania budowy - podjęła współpracę z podmiotami zajmującymi się profesjonalnie usługami w zakresie pośrednictwa na rynku nieruchomości oraz komercjalizacji (dalej: "Zleceniobiorcy") celem wyszukania najemców powierzchni Centrum i doprowadzenia do zawarcia przez Spółkę stosownych umów najmu na okres powyżej 12 miesięcy. Działania te zostały podjęte przez Spółkę w celu jak najefektywniejszej i korzystnej realizacji założeń - czyli podpisania jak największej liczby długoterminowych umów najmu generujących Spółce regularne przychody w przyszłości. Spółka i Zleceniobiorcy ustalili, że Zleceniobiorcy zajmujący się komercjalizacją będą m.in.:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00