Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 24 sierpnia 2022 r., sygn. II SA/Go 301/22

Ochrona środowiska

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jarosław Piątek (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Jacek Jaśkiewicz Asesor WSA Kamila Karwatowicz Protokolant st. sekr. sąd. Justyna Dyka-Tarnowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 sierpnia 2022 r. sprawy ze skargi P.B. na zarządzenie pokontrolne Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie zaprzestania zbierania odpadów oddala skargę.

Uzasadnienie

Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska (dalej jako: WIOŚ) zarządzeniem pokontrolnym z dnia [...] marca 2022 r., nr [...], działając na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (t.j.: Dz. U. 2021 r., poz. 1070, dalej jako: u.i.o.ś.) oraz ustaleń kontroli przeprowadzonej w dniach od [...] listopada 2021 r. do [...] lutego 2022 r., udokumentowanych protokołem kontroli nr [...], zarządził wobec P.B. zaprzestania zbierania odpadów o kodzie 17 05 04 - gleba i ziemia, w tym kamienie, inne niż wymienione w 17 05 03 bez wymaganego zezwolenia lub uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów o kodzie 17 05 04 dla miejsca prowadzenia działalności przy ul. [...]. Jednocześnie organ określił, że zaprzestania zbierania odpadów należy dokonać bezzwłocznie lub uzyskać zezwolenie na zbieranie odpadów w terminie do dnia 31 lipca 2022 r.

W uzasadnieniu wydanego rozstrzygnięcia WIOŚ wyjaśnił, że w trakcie kontroli inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska stwierdzili nieprawidłowości w zakresie przestrzegania wymagań ochrony środowiska, polegające na przetransportowaniu mas ziemnych z wykopów wykonanych przy inwestycjach w [...] (dz. nr [...]) oraz przy ul. [...] (dz. nr [...]) na miejsce tymczasowego magazynowania odpadów - działkę nr [...], należącą do P.B. Zdaniem organu powyższe działanie strony spowodowały, że ziemia której wytwórcą jako prowadzący roboty ziemne była firma A. stała się odpadem w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (aktualnie: t.j.: Dz. U. z 2022 r., poz. 699, dalej jako: u.o.o.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00