Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [348 z 928]

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 28 marca 2024 r., sygn. II SA/Wr 662/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Władysław Kulon Sędziowie: Asesor WSA Malwina Jaworska-Wołyniak Sędzia WSA Wojciech Śnieżyński (spr.) Protokolant: sekretarz sądowy Aneta Januszkiewicz po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 28 marca 2024 r. sprawy ze skarg J. D. i T[...] sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Wojewody Dolnośląskiego z dnia 18 października 2023 r., nr IF-O.7840.1.241.2023.MS w przedmiocie odmowy zatwierdzenia projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego oraz udzielenia pozwolenia na budowę stacji bazowej telefonii komórkowej oddala skargi w całości.

Uzasadnienie

T. sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej: strona skarżąca, inwestor) wystąpiła w dniu 25.04.2022 r. do Starosty Powiatu Wrocławskiego (dalej: organ I instancji) z wnioskiem o udzielnie pozwolenia na budowę stacji bazowej telefonii komórkowej [...], na działce [...], AM-[...], ob. I., gmina S.

Decyzją z 29.08.2022 r. Starosta odmówił zatwierdzenia projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego.

Wojewoda Dolnośląski (dalej: organ II instancji), w wyniku rozpoznaniu odwołania J. D. (właściciela działki nr [...]), decyzją z 30.12.2022 r. uchylił decyzję organu I instancji i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia.

Postanowieniem z 19.01.2023 r. organ I instancji nałożył na inwestora obowiązek usunięcia nieprawidłowości w przedłożonej dokumentacji. Po usunięciu przez inwestora wskazanych nieprawidłowości, organ I instancji, kolejnym postanowieniem z 29.03.2023 r., nałożył na inwestora obowiązek doprowadzenie projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego do zgodności z ustaleniami uchwały Rady Gminy S. nr [...] z [...].05.2020r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru zlokalizowanego we wsi I. - oznaczonego symbolem "[...]" - etap [...] i [...], gminy S. (Dz. Urz. Woj. Doln. z 2020r., poz. [...]), dalej jako m.p.z.p. W tym zakresie organ wyjaśnił, że biorąc pod uwagę treść art. 46 ust. 2 ustawy z 07.05.2020 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 733) – dalej: u.w.r.u.s.t., lokalizowanie stacji bazowej telefonii komórkowej o wysokości 42,45 m na terenie przeznaczonym m.in. pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną jest sprzeczne z ustaleniami obowiązującego m.p.z.p., albowiem nie jest to infrastruktura telekomunikacyjna o nieznacznym oddziaływaniu w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 4 u.w.r.u.s.t.

W odpowiedzi inwestor wskazał, że do planowanej inwestycji zastosowanie powinien znaleźć wprost § 17 ust. 1 pkt 1 lit. b m.p.z.p., dopuszczający zabudowę wielorodzinną, a co za tym idzie zgodnie z przepisami odrębnymi tj. art. 46 ust. 2 u.w.r.u.s.t., dopuszczalna jest na tym terenie lokalizacja stacji bazowej telefonii komórkowej o wysokości 42,45 m.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00