Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [222 z 1558]

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 10 kwietnia 2024 r., sygn. I SA/Ol 359/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Jolanta Strumiłło, Sędziowie sędzia WSA Andrzej Brzuzy (sprawozdawca), sędzia WSA Katarzyna Górska, Protokolant specjalista Monika Rząp, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 kwietnia 2024 r. sprawy ze skargi A. B. na decyzję Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 25 lipca 2023 r., nr 6/2023 w przedmiocie zwrotu środków na realizację projektu oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z 25 lipca 2023 r. Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (dalej jako: "Zarząd", "organ", "IZ") pełniący zgodnie z art. 9 ust. 1 pkt 2 ustawy z 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. 2020 r. poz. 818, ze zm.), dalej jako: "ustawa wdrożeniowa" funkcję Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Warmia i Mazury na lata 2014-2020 zobowiązał A. B. (dalej jako: "beneficjent", "skarżący", "strona") do zwrotu środków w kwocie 240.992,00 zł wraz z należnymi odsetkami, określonymi jak dla zaległości podatkowych przeznaczonych na projekt pn.: "Poprawa efektywności energetycznej budynku przedsiębiorstwa [...]" (dalej jako: "projekt") realizowany na podstawie umowy o dofinansowanie projektu z 7 maja 2019 r. (dalej jako: "umowa o dofinansowanie") zawartej pomiędzy beneficjentem a Województwem Warmińsko-Mazurskim reprezentowanym przez Zarząd. Całkowita wartość projektu wyniosła 505.596,45 zł, w tym kwota 411.054,02 zł stanowiła wydatek kwalifikowalny projektu. Dofinansowanie na realizację projektu wyniosło 349.395,92 zł, co stanowiło 85% kwoty kwalifikowalnych projektu (§2 ust. 6 umowy o dofinansowanie).

Z uzasadnienia decyzji IZ oraz przekazanych wraz ze skargą akt administracyjnych sprawy wynika, że podstawę stwierdzenia obowiązku zwrotu środków stanowiły nieprawidłowości zidentyfikowane przez IZ wskutek kontroli doraźnej projektu przeprowadzonej 29 listopada 2021 r. i opisane w informacji pokontrolnej z 4 sierpnia 2022 r. oraz ostatecznej informacji pokontrolnej, w której odniesiono się do zastrzeżeń beneficjenta. W wyniku czynności kontrolnych stwierdzono nieprawidłowości polegające na:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00