Samorządy nie wiedzą, ile realnie zyskają na reformie finansów
Lokalni włodarze chcą porównania szacunkowych wyników finansowych w przyszłym roku według obecnego systemu i po zmianach. Argumentują, że bez tego nie da się ocenić propozycji rządu
Lokalni włodarze chcą porównania szacunkowych wyników finansowych w przyszłym roku według obecnego systemu i po zmianach. Argumentują, że bez tego nie da się ocenić propozycji rządu
Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od wynagrodzenia dyrektora szkoły sfinansowanego z dotacji oświatowej.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy.
Rozliczenie projektu dotyczącego budowy przydomowych oczyszczalni ścieków.
Ministerstwo Finansów wychodzi z propozycją uzdrowienia systemu finansowania samorządów. Na stole są trzy warianty: ustalenie dochodów JST z tytułu udziału w PIT i CIT jako procent od dochodów podatników, po drugie utrzymanie obecnych zasad, lecz przy modyfikacji tzw. reguły stabilizującej i wreszcie – dochody z PIT i CIT ustalane od bieżących wpływów, bez reguły stabilizującej. Poza tym pojawiła się
Ustalenie czy czynności wykonywane przez Gminę na rzecz Mieszkańców stanowią / będą stanowić działalność gospodarczą oraz podlegają / będą podlegać opodatkowaniu VAT, brak zobowiązania Gminy do opodatkowania VAT wpłat otrzymywanych od Mieszkańców oraz środków z Subwencji, brak prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych dotyczących Projektu.
Wpływ częściowego umorzenia subwencji finansowej przez PFR na wysokość straty podatkowej.
Wprowadzone od 2024 r. przepisy mogą prowadzić do wniosku, że podatnicy PIT, którzy dostają dotacje, subwencje i inne dofinansowania, podwójnie korzystają na podatku. Eksperci studzą optymalizacyjny zapał
Skutki podatkowe udziału w europejskim zgrupowaniu interesów gospodarczych z siedzibą w Niemczech.
W 2024 r. nadal będzie obowiązywać zaniechanie poboru podatku od umorzonych subwencji z PFR. Pierwotnie zaniechanie miało obowiązywać do końca 2022 r., ale zostało przedłużone najpierw na 2023 r., a teraz na 2024 r.
1. Czy dochód stanowiący równowartość dokonanych przez I. wpłat na PFRON, poniesionych kosztów reprezentacji oraz zapłaconych odsetek za zwłokę z tytułu nieterminowych wpłat należności budżetowych i innych należności, do których stosuje się przepisy Ordynacji podatkowej, niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, sfinansowanych przez I. otrzymaną subwencją stanowiącą przychód wolny od podatku
Brak obowiązku uwzględnienia otrzymanych przez Instytut dotacji i subwencji w literze B prewspółczynnika.
W zakresie ustalenia, czy koszty ponoszone przez Instytut w ramach prac badawczo-rozwojowych, finansowane w całości poprzez subwencję otrzymaną zgodnie z przepisami Prawa o szkolnictwie wyższym i nauce będą podlegały odliczeniu od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych zgodnie z treścią art. 18d ustawy o CIT.
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
brak opodatkowania dofinansowania uzyskanego w ramach PROW oraz środków uzyskanych w ramach Subwencji, otrzymanych na realizację Inwestycji, - prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Inwestycji przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego, obliczonego według udziału liczby metrów sześciennych odebranych ścieków od Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania swoich dochodów za 2021 r. według stawki 9% CIT, jeśli bez uwzględnienia kwoty umorzonej dotacji jego przychody nie przekroczą 2 mln euro netto.
Czy spółka wykazując w roku 2021 w przychodach podatkowych wartość umorzonej subwencji finansowej i jednocześnie osiągając w tym samym roku stratę podatkową może realnie skorzystać z ulgi w postaci zaniechania poboru podatku dochodowego od tej umorzonej subwencji, do której to korzyści uprawnia ją Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 16 lipca 2021 r. w sprawie zaniechania
Spółka nie ma możliwości rozliczenia w kolejnych latach kalendarzowych (począwszy od 2022 roku) straty powstałej w 2021 roku na podstawowej działalności przedsiębiorstwa, ponieważ wynik na działalności gospodarczej za 2021 rok należy traktować kompleksowo tzn. uwzględniając w zeznaniu podatkowym przychód z tytułu umorzonej subwencji z PFR.
Zbycie nieruchomości bądź umorzenie 50% pożyczki z PFR nie spowoduje utraty przez Spółkę prawa rozliczenia się z ryczałtu, o którym mowa w art. 28j
Czy w opisanych we wniosku sytuacjach Spółka zobowiązana jest do wykazania przychodów lub kosztów z tytułu tzw. różnic przejściowych za rok 2021 na podstawie art. 7aa ust. 2 Ustawy CIT, - Czy wydatki ponoszone przez Spółkę z tytułu korzystania z samochodów osobowych przez pracowników Spółki oraz wspólnika Spółki wykorzystywanych do działalności gospodarczej ale dla których nie jest prowadzona ewidencja
Czy zgodnie z zapisami art. 17 ust. 1 pkt 4 lub art. 17 ust. 1 pkt 47 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT wpłaty wnoszone przez Instytut na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), które w całości pokrywane są z subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego i badawczego, są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych.