history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2017-04-13 do 2018-03-01

1. W świadectwie służby umieszcza się dane niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku służbowego i uprawnień z ubezpieczenia społecznego funkcjonariusza, dotyczące:

1) imienia i nazwiska funkcjonariusza, daty i miejsca jego urodzenia oraz imion jego rodziców, jednostki lub jednostek organizacyjnych, w których funkcjonariusz pełnił służbę, okresu pełnienia służby oraz rodzaju służby (przygotowawcza, stała);

2) okresu pełnienia służby w szczególnym charakterze w rozumieniu przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych;

3) zajmowanego stanowiska i posiadanego stopnia służbowego w dniu zwolnienia ze służby;

4) podstawy prawnej zwolnienia ze służby, wydalenia ze służby albo wygaśnięcia stosunku służbowego;

5) liczby dni urlopu:

a) wypoczynkowego lub urlopu dodatkowego wykorzystanego w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz został zwolniony ze służby, wydalony ze służby albo w którym stosunek służbowy wygasł,

b) wypoczynkowego niewykorzystanego w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz został zwolniony ze służby, wydalony ze służby albo w którym stosunek służbowy wygasł, za które wypłacono ekwiwalent pieniężny;

6) okresu:

a) korzystania z urlopu bezpłatnego i podstawy prawnej jego udzielenia,

b) wykorzystanego urlopu wychowawczego w czasie trwania stosunku służbowego,

c) wykorzystania w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek służbowy, zwolnienia przewidzianego w art. 188 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.2));

7) [3] informacji na temat przywrócenia funkcjonariusza do służby, określonych w art. 184 ust. 3 i 4, art. 185 ust. 1 i 3 oraz art. 187 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1947, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, okresów nieskładkowych w administracji celnej, w Służbie Celnej lub w Krajowej Administracji Skarbowej przypadających w okresie zatrudnienia, których dotyczy świadectwo służby, uwzględnianych przy ustalaniu prawa do emerytury albo renty, oraz informacji o wypłacie odprawy emerytalnej albo rentowej.

2. Wzór świadectwa służby określa załącznik do rozporządzenia.

3. Kopię świadectwa służby przechowuje się w aktach osobowych funkcjonariusza.

4. [4] W przypadku określonym w art. 182 pkt 1 ustawy świadectwo służby włącza się do akt osobowych zmarłego funkcjonariusza.

[3] § 2 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 5 kwietnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectwa służby funkcjonariuszy celnych (Dz.U. poz. 771). Zmiana weszła w życie 13 kwietnia 2017 r.

[4] § 2 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 5 kwietnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectwa służby funkcjonariuszy celnych (Dz.U. poz. 771). Zmiana weszła w życie 13 kwietnia 2017 r.

Wersja obowiązująca od 2017-04-13 do 2018-03-01

1. W świadectwie służby umieszcza się dane niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku służbowego i uprawnień z ubezpieczenia społecznego funkcjonariusza, dotyczące:

1) imienia i nazwiska funkcjonariusza, daty i miejsca jego urodzenia oraz imion jego rodziców, jednostki lub jednostek organizacyjnych, w których funkcjonariusz pełnił służbę, okresu pełnienia służby oraz rodzaju służby (przygotowawcza, stała);

2) okresu pełnienia służby w szczególnym charakterze w rozumieniu przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych;

3) zajmowanego stanowiska i posiadanego stopnia służbowego w dniu zwolnienia ze służby;

4) podstawy prawnej zwolnienia ze służby, wydalenia ze służby albo wygaśnięcia stosunku służbowego;

5) liczby dni urlopu:

a) wypoczynkowego lub urlopu dodatkowego wykorzystanego w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz został zwolniony ze służby, wydalony ze służby albo w którym stosunek służbowy wygasł,

b) wypoczynkowego niewykorzystanego w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz został zwolniony ze służby, wydalony ze służby albo w którym stosunek służbowy wygasł, za które wypłacono ekwiwalent pieniężny;

6) okresu:

a) korzystania z urlopu bezpłatnego i podstawy prawnej jego udzielenia,

b) wykorzystanego urlopu wychowawczego w czasie trwania stosunku służbowego,

c) wykorzystania w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek służbowy, zwolnienia przewidzianego w art. 188 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.2));

7) [3] informacji na temat przywrócenia funkcjonariusza do służby, określonych w art. 184 ust. 3 i 4, art. 185 ust. 1 i 3 oraz art. 187 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1947, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, okresów nieskładkowych w administracji celnej, w Służbie Celnej lub w Krajowej Administracji Skarbowej przypadających w okresie zatrudnienia, których dotyczy świadectwo służby, uwzględnianych przy ustalaniu prawa do emerytury albo renty, oraz informacji o wypłacie odprawy emerytalnej albo rentowej.

2. Wzór świadectwa służby określa załącznik do rozporządzenia.

3. Kopię świadectwa służby przechowuje się w aktach osobowych funkcjonariusza.

4. [4] W przypadku określonym w art. 182 pkt 1 ustawy świadectwo służby włącza się do akt osobowych zmarłego funkcjonariusza.

[3] § 2 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 5 kwietnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectwa służby funkcjonariuszy celnych (Dz.U. poz. 771). Zmiana weszła w życie 13 kwietnia 2017 r.

[4] § 2 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 5 kwietnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectwa służby funkcjonariuszy celnych (Dz.U. poz. 771). Zmiana weszła w życie 13 kwietnia 2017 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-10-31 do 2017-04-12

1. W świadectwie służby umieszcza się dane niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku służbowego i uprawnień z ubezpieczenia społecznego funkcjonariusza, dotyczące:

1) imienia i nazwiska funkcjonariusza, daty i miejsca jego urodzenia oraz imion jego rodziców, jednostki lub jednostek organizacyjnych, w których funkcjonariusz pełnił służbę, okresu pełnienia służby oraz rodzaju służby (przygotowawcza, stała);

2) okresu pełnienia służby w szczególnym charakterze w rozumieniu przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych;

3) zajmowanego stanowiska i posiadanego stopnia służbowego w dniu zwolnienia ze służby;

4) podstawy prawnej zwolnienia ze służby, wydalenia ze służby albo wygaśnięcia stosunku służbowego;

5) liczby dni urlopu:

a) wypoczynkowego lub urlopu dodatkowego wykorzystanego w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz został zwolniony ze służby, wydalony ze służby albo w którym stosunek służbowy wygasł,

b) wypoczynkowego niewykorzystanego w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz został zwolniony ze służby, wydalony ze służby albo w którym stosunek służbowy wygasł, za które wypłacono ekwiwalent pieniężny;

6) okresu:

a) korzystania z urlopu bezpłatnego i podstawy prawnej jego udzielenia,

b) wykorzystanego urlopu wychowawczego w czasie trwania stosunku służbowego,

c) wykorzystania w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek służbowy, zwolnienia przewidzianego w art. 188 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.2));

7) informacji na temat przywrócenia funkcjonariusza do służby, określonych w art. 108 ust. 3 i 4, w art. 109 ust. 1 i 3 oraz w art. 110 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej, zwanej dalej „ustawą”, okresów nieskładkowych w administracji celnej lub w Służbie Celnej przypadających w okresie zatrudnienia, których dotyczy świadectwo służby, uwzględnianych przy ustalaniu prawa do emerytury albo renty, oraz informacji o wypłacie odprawy emerytalnej albo rentowej.

2. Wzór świadectwa służby określa załącznik do rozporządzenia.

3. Kopię świadectwa służby przechowuje się w aktach osobowych funkcjonariusza.

4. W przypadku określonym w art. 106 pkt 1 ustawy świadectwo służby włącza się do akt osobowych zmarłego funkcjonariusza.