history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-08-14    (Dz.U.2023.1610 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja obowiązująca od 2023-08-14    (Dz.U.2023.1610 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-06-29 do 2023-08-13    (Dz.U.2022.1360 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-10-08 do 2022-06-28    (Dz.U.2020.1740 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-06-19 do 2020-10-07    (Dz.U.2019.1145 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-05-29 do 2019-06-18    (Dz.U.2018.1025 tekst jednolity)

Art. 637. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-03-02 do 2018-05-28    (Dz.U.2017.459 tekst jednolity)

Art. 637. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-03-22 do 2017-03-01    (Dz.U.2016.380 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-12-25 do 2016-03-21

[53] (uchylony).

[53] Art. 637 uchylony przez art. 44 pkt 34 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. poz. 827). Zmiana weszła w życie 25 grudnia 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-23 do 2014-12-24    (Dz.U.2014.121 tekst jednolity)

[Rękojmia za wady dzieła] § 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów.

§ 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-01-04 do 2014-01-22

[Rękojmia za wady dzieła] § 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów.

§ 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.