history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2017-03-29

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 września 2003 r. w sprawie dodatków stosowanych w żywieniu zwierząt (1), w szczególności jego art. 9 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 przewiduje zezwolenie na stosowanie dodatków w żywieniu zwierząt oraz podstawy uzasadnienia oraz procedury wydawania takich zezwoleń.

(2) Zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 złożono wniosek o zezwolenie na stosowanie preparatu określonego w załączniku. Do wniosku załączono szczegółowe dane oraz dokumenty wymagane na mocy art. 7 ust. 3 tegoż rozporządzenia.

(3) Wniosek dotyczy dopuszczenia preparatu dimrówczanu potasu (Formi LHS) jako dodatku do pasz dla prosiąt odsadzonych od maciory [1] i tuczników, celem sklasyfikowania go wśród dodatków, w kategorii „dodatki zootechniczne”.

(4) Metoda analizy zawarta we wniosku o zezwolenie zgodnie z art. 7 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 dotyczy określania substancji czynnej dodatku paszowego w paszy. Dlatego też metody analizy, o której mowa w załączniku do niniejszego rozporządzenia, nie należy uważać za wspólnotową metodę analizy w rozumieniu art. 11 rozporządzenia (WE) nr 882/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie kontroli urzędowych przeprowadzanych w celu sprawdzenia zgodności z prawem paszowym i żywnościowym oraz regułami dotyczącymi zdrowia zwierząt i dobrostanu zwierząt (2).

(5) Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności („Urząd”) w swej ocenie z dnia 14 lutego 2006 r. (3) stwierdził, że bezpieczeństwo tego dodatku dla konsumenta, użytkownika i środowiska zostało już ustalone i nie ulegnie zmianie w wyniku nowego zaproponowanego zastosowania. Ponadto uznał on, iż stosowanie preparatu nie wywiera niekorzystnego wpływu na tę kategorię zwierząt i że stosowanie wspomnianego preparatu może poprawić parametry zootechniczne (przeciętny wzrost a dzienne pobranie, przyrost masy ciała w stosunku do paszy) prosiąt odsadzonych od maciory i tuczników. Stwierdza on, że program monitorowania rynku po wprowadzeniu preparatu do obrotu przedstawiony przez wnioskodawcę jest właściwy. Urząd w swojej opinii zaleca podjęcie odpowiednich środków zapewniających bezpieczeństwo użytkownika. W opinii tej poddaje się również weryfikacji sprawozdanie z metody analizy dodatku paszowego w paszy, przedłożone przez wspólnotowe laboratorium referencyjne powołane rozporządzeniem (WE) nr 1831/ 2003.

(6) Ocena przedmiotowego preparatu pokazuje, że warunki wydania zezwolenia przewidziane w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 są spełnione. W związku z tym należy dopuścić stosowanie preparatu, jak określono w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(7) Artykuł 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1810/2005 z dnia 4 listopada 2005 r. w sprawie nowego dopuszczenia na dziesięć lat dodatku paszowego, stałego dopuszczenia niektórych dodatków paszowych oraz tymczasowego dopuszczenia nowych zastosowań niektórych już dopuszczonych dodatków paszowych (4), udzielający zezwolenia na wspomniane zastosowanie w myśl przepisów przejściowych zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 1831/2003, powinien zatem zostać usunięty.

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Preparat wyszczególniony w załączniku, zaliczany do kategorii „dodatki zootechniczne” i do grupy funkcjonalnej „inne dodatki zootechniczne”, zostaje dopuszczony jako dodatek stosowany w żywieniu zwierząt, przy zachowaniu warunków określonych w załączniku.

Artykuł 2

Skreśla się art. 1 rozporządzenia (WE) nr 1810/2005.

Artykuł 3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 20 lutego 2007 r.

[1] Użyte w całym tekście wyrażenie "odstawione od maciory" zostało zamienione z dostosowaniem form gramatycznych na wyrażenie "odsadzone od maciory" na podstawie pkt 5 sprostowania do rozporządzenia Komisji (WE) nr 184/2007 z dnia 20 lutego 2007 r. w sprawie dopuszczenia Formi LHS (dimrówczanu potasu) jako dodatku do pasz (Dz.Urz.UE L 196 z 28.07.2010, str. 27). Zmiana weszła w życie 28 lipca 2010 r.

Wersja obowiązująca od 2017-03-29

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 września 2003 r. w sprawie dodatków stosowanych w żywieniu zwierząt (1), w szczególności jego art. 9 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 przewiduje zezwolenie na stosowanie dodatków w żywieniu zwierząt oraz podstawy uzasadnienia oraz procedury wydawania takich zezwoleń.

(2) Zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 złożono wniosek o zezwolenie na stosowanie preparatu określonego w załączniku. Do wniosku załączono szczegółowe dane oraz dokumenty wymagane na mocy art. 7 ust. 3 tegoż rozporządzenia.

(3) Wniosek dotyczy dopuszczenia preparatu dimrówczanu potasu (Formi LHS) jako dodatku do pasz dla prosiąt odsadzonych od maciory [1] i tuczników, celem sklasyfikowania go wśród dodatków, w kategorii „dodatki zootechniczne”.

(4) Metoda analizy zawarta we wniosku o zezwolenie zgodnie z art. 7 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 dotyczy określania substancji czynnej dodatku paszowego w paszy. Dlatego też metody analizy, o której mowa w załączniku do niniejszego rozporządzenia, nie należy uważać za wspólnotową metodę analizy w rozumieniu art. 11 rozporządzenia (WE) nr 882/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie kontroli urzędowych przeprowadzanych w celu sprawdzenia zgodności z prawem paszowym i żywnościowym oraz regułami dotyczącymi zdrowia zwierząt i dobrostanu zwierząt (2).

(5) Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności („Urząd”) w swej ocenie z dnia 14 lutego 2006 r. (3) stwierdził, że bezpieczeństwo tego dodatku dla konsumenta, użytkownika i środowiska zostało już ustalone i nie ulegnie zmianie w wyniku nowego zaproponowanego zastosowania. Ponadto uznał on, iż stosowanie preparatu nie wywiera niekorzystnego wpływu na tę kategorię zwierząt i że stosowanie wspomnianego preparatu może poprawić parametry zootechniczne (przeciętny wzrost a dzienne pobranie, przyrost masy ciała w stosunku do paszy) prosiąt odsadzonych od maciory i tuczników. Stwierdza on, że program monitorowania rynku po wprowadzeniu preparatu do obrotu przedstawiony przez wnioskodawcę jest właściwy. Urząd w swojej opinii zaleca podjęcie odpowiednich środków zapewniających bezpieczeństwo użytkownika. W opinii tej poddaje się również weryfikacji sprawozdanie z metody analizy dodatku paszowego w paszy, przedłożone przez wspólnotowe laboratorium referencyjne powołane rozporządzeniem (WE) nr 1831/ 2003.

(6) Ocena przedmiotowego preparatu pokazuje, że warunki wydania zezwolenia przewidziane w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 są spełnione. W związku z tym należy dopuścić stosowanie preparatu, jak określono w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(7) Artykuł 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1810/2005 z dnia 4 listopada 2005 r. w sprawie nowego dopuszczenia na dziesięć lat dodatku paszowego, stałego dopuszczenia niektórych dodatków paszowych oraz tymczasowego dopuszczenia nowych zastosowań niektórych już dopuszczonych dodatków paszowych (4), udzielający zezwolenia na wspomniane zastosowanie w myśl przepisów przejściowych zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 1831/2003, powinien zatem zostać usunięty.

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Preparat wyszczególniony w załączniku, zaliczany do kategorii „dodatki zootechniczne” i do grupy funkcjonalnej „inne dodatki zootechniczne”, zostaje dopuszczony jako dodatek stosowany w żywieniu zwierząt, przy zachowaniu warunków określonych w załączniku.

Artykuł 2

Skreśla się art. 1 rozporządzenia (WE) nr 1810/2005.

Artykuł 3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 20 lutego 2007 r.

[1] Użyte w całym tekście wyrażenie "odstawione od maciory" zostało zamienione z dostosowaniem form gramatycznych na wyrażenie "odsadzone od maciory" na podstawie pkt 5 sprostowania do rozporządzenia Komisji (WE) nr 184/2007 z dnia 20 lutego 2007 r. w sprawie dopuszczenia Formi LHS (dimrówczanu potasu) jako dodatku do pasz (Dz.Urz.UE L 196 z 28.07.2010, str. 27). Zmiana weszła w życie 28 lipca 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-07-28 do 2017-03-28

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 września 2003 r. w sprawie dodatków stosowanych w żywieniu zwierząt (1), w szczególności jego art. 9 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 przewiduje zezwolenie na stosowanie dodatków w żywieniu zwierząt oraz podstawy uzasadnienia oraz procedury wydawania takich zezwoleń.

(2) Zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 złożono wniosek o zezwolenie na stosowanie preparatu określonego w załączniku. Do wniosku załączono szczegółowe dane oraz dokumenty wymagane na mocy art. 7 ust. 3 tegoż rozporządzenia.

(3) Wniosek dotyczy dopuszczenia preparatu dimrówczanu potasu (Formi LHS) jako dodatku do pasz dla prosiąt odsadzonych od maciory [1] i tuczników, celem sklasyfikowania go wśród dodatków, w kategorii „dodatki zootechniczne”.

(4) Metoda analizy zawarta we wniosku o zezwolenie zgodnie z art. 7 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 dotyczy określania substancji czynnej dodatku paszowego w paszy. Dlatego też metody analizy, o której mowa w załączniku do niniejszego rozporządzenia, nie należy uważać za wspólnotową metodę analizy w rozumieniu art. 11 rozporządzenia (WE) nr 882/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie kontroli urzędowych przeprowadzanych w celu sprawdzenia zgodności z prawem paszowym i żywnościowym oraz regułami dotyczącymi zdrowia zwierząt i dobrostanu zwierząt (2).

(5) Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności („Urząd”) w swej ocenie z dnia 14 lutego 2006 r. (3) stwierdził, że bezpieczeństwo tego dodatku dla konsumenta, użytkownika i środowiska zostało już ustalone i nie ulegnie zmianie w wyniku nowego zaproponowanego zastosowania. Ponadto uznał on, iż stosowanie preparatu nie wywiera niekorzystnego wpływu na tę kategorię zwierząt i że stosowanie wspomnianego preparatu może poprawić parametry zootechniczne (przeciętny wzrost a dzienne pobranie, przyrost masy ciała w stosunku do paszy) prosiąt odsadzonych od maciory i tuczników. Stwierdza on, że program monitorowania rynku po wprowadzeniu preparatu do obrotu przedstawiony przez wnioskodawcę jest właściwy. Urząd w swojej opinii zaleca podjęcie odpowiednich środków zapewniających bezpieczeństwo użytkownika. W opinii tej poddaje się również weryfikacji sprawozdanie z metody analizy dodatku paszowego w paszy, przedłożone przez wspólnotowe laboratorium referencyjne powołane rozporządzeniem (WE) nr 1831/ 2003.

(6) Ocena przedmiotowego preparatu pokazuje, że warunki wydania zezwolenia przewidziane w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 są spełnione. W związku z tym należy dopuścić stosowanie preparatu, jak określono w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(7) Artykuł 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1810/2005 z dnia 4 listopada 2005 r. w sprawie nowego dopuszczenia na dziesięć lat dodatku paszowego, stałego dopuszczenia niektórych dodatków paszowych oraz tymczasowego dopuszczenia nowych zastosowań niektórych już dopuszczonych dodatków paszowych (4), udzielający zezwolenia na wspomniane zastosowanie w myśl przepisów przejściowych zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 1831/2003, powinien zatem zostać usunięty.

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Preparat wyszczególniony w załączniku, zaliczany do kategorii „dodatki zootechniczne” i do grupy funkcjonalnej „inne dodatki

zootechniczne”, zostaje dopuszczony jako dodatek stosowany w żywieniu zwierząt, przy zachowaniu warunków określonych w załączniku [2] .

Artykuł 2

Skreśla się art. 1 rozporządzenia (WE) nr 1810/2005.

Artykuł 3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 20 lutego 2007 r.

[1] Użyte w całym tekście wyrażenie "odstawione od maciory" zostało zamienione z dostosowaniem form gramatycznych na wyrażenie "odsadzone od maciory" na podstawie pkt 5 sprostowania do rozporządzenia Komisji (WE) nr 184/2007 z dnia 20 lutego 2007 r. w sprawie dopuszczenia Formi LHS (dimrówczanu potasu) jako dodatku do pasz (Dz.Urz.UE L 196 z 28.07.2010, str. 27). Zmiana weszła w życie 28 lipca 2010 r.

[2] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez pkt 1-4 sprostowania do rozporządzenia Komisji (WE) nr 184/2007 z dnia 20 lutego 2007 r. w sprawie dopuszczenia Formi LHS (dimrówczanu potasu) jako dodatku do pasz (Dz.Urz.UE L 196 z 28.07.2010, str. 27). Zmiana weszła w życie 28 lipca 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-03-21 do 2010-07-27

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 września 2003 r. w sprawie dodatków stosowanych w żywieniu zwierząt (1), w szczególności jego art. 9 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 przewiduje zezwolenie na stosowanie dodatków w żywieniu zwierząt oraz podstawy uzasadnienia oraz procedury wydawania takich zezwoleń.

(2) Zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 złożono wniosek o zezwolenie na stosowanie preparatu określonego w załączniku. Do wniosku załączono szczegółowe dane oraz dokumenty wymagane na mocy art. 7 ust. 3 tegoż rozporządzenia.

(3) Wniosek dotyczy dopuszczenia preparatu dimrówczanu potasu (Formi LHS) jako dodatku do pasz dla prosiąt odstawionych od maciory i tuczników, celem sklasyfikowania go wśród dodatków, w kategorii „dodatki zootechniczne”.

(4) Metoda analizy zawarta we wniosku o zezwolenie zgodnie z art. 7 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 dotyczy określania substancji czynnej dodatku paszowego w paszy. Dlatego też metody analizy, o której mowa w załączniku do niniejszego rozporządzenia, nie należy uważać za wspólnotową metodę analizy w rozumieniu art. 11 rozporządzenia (WE) nr 882/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie kontroli urzędowych przeprowadzanych w celu sprawdzenia zgodności z prawem paszowym i żywnościowym oraz regułami dotyczącymi zdrowia zwierząt i dobrostanu zwierząt (2).

(5) Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności („Urząd”) w swej ocenie z dnia 14 lutego 2006 r. (3) stwierdził, że bezpieczeństwo tego dodatku dla konsumenta, użytkownika i środowiska zostało już ustalone i nie ulegnie zmianie w wyniku nowego zaproponowanego zastosowania. Ponadto uznał on, iż stosowanie preparatu nie wywiera niekorzystnego wpływu na tę kategorię zwierząt i że stosowanie wspomnianego preparatu może poprawić parametry zootechniczne (przeciętny wzrost a dzienne pobranie, przyrost masy ciała w stosunku do paszy) prosiąt odstawionych od maciory i tuczników. Stwierdza on, że program monitorowania rynku po wprowadzeniu preparatu do obrotu przedstawiony przez wnioskodawcę jest właściwy. Urząd w swojej opinii zaleca podjęcie odpowiednich środków zapewniających bezpieczeństwo użytkownika. W opinii tej poddaje się również weryfikacji sprawozdanie z metody analizy dodatku paszowego w paszy, przedłożone przez wspólnotowe laboratorium referencyjne powołane rozporządzeniem (WE) nr 1831/ 2003.

(6) Ocena przedmiotowego preparatu pokazuje, że warunki wydania zezwolenia przewidziane w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 są spełnione. W związku z tym należy dopuścić stosowanie preparatu, jak określono w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(7) Artykuł 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1810/2005 z dnia 4 listopada 2005 r. w sprawie nowego dopuszczenia na dziesięć lat dodatku paszowego, stałego dopuszczenia niektórych dodatków paszowych oraz tymczasowego dopuszczenia nowych zastosowań niektórych już dopuszczonych dodatków paszowych (4), udzielający zezwolenia na wspomniane zastosowanie w myśl przepisów przejściowych zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 1831/2003, powinien zatem zostać usunięty.

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Preparat wyszczególniony w załączniku, zaliczany do kategorii „dodatki zootechniczne” i do grupy funkcjonalnej „inne dodatki

zootechniczne”, zostaje dopuszczony jako dodatek stosowany w żywieniu zwierząt, przy zachowaniu warunków określonych w załączniku.

Artykuł 2

Skreśla się art. 1 rozporządzenia (WE) nr 1810/2005.

Artykuł 3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 20 lutego 2007 r.