Wersja obowiązująca od 2018-09-26 do 2019-12-30
1. Do zadań Zespołu należy:
1) opracowanie propozycji nowych rozwiązań systemowych lub modyfikacji rozwiązań obowiązujących w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w oparciu o diagnozę funkcjonalną z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF);
2) opracowanie rozwiązań organizacyjno-prawnych oraz propozycji działań zapewniających wdrożenie i funkcjonowanie rozwiązań, o których mowa w pkt 1;
3) opiniowanie kierunków działań związanych z opracowaniem standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych, zapewnieniem bezpłatnych narzędzi diagnostycznych oraz przygotowaniem kadry poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w ramach projektów realizowanych w typach operacji 4 i 5 działania 2.10 Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014–2020;
4) proponowanie kierunków zmian w Programie Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014–2020 w zakresie działania 2.10.
2. [1] Propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zostaną przygotowane w postaci modelu obejmującego rozwiązania w zakresie:
1) diagnozy funkcjonalnej;
2) wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wychowania przedszkolnego;
3) kształcenia ogólnego oraz systemu wsparcia edukacji włączającej oraz pomocy i poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego;
4) kształcenia zawodowego i ustawicznego oraz przejścia uczniów z systemu edukacji na rynek pracy;
5) gromadzenia danych dotyczących edukacji włączającej oraz zasad finansowania kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
6) przygotowania kadr do edukacji włączającej.
[1] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 37 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 września 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Dz.U.MEN. poz. 29). Zmiana weszła w życie 26 września 2018 r.
Wersja obowiązująca od 2018-09-26 do 2019-12-30
1. Do zadań Zespołu należy:
1) opracowanie propozycji nowych rozwiązań systemowych lub modyfikacji rozwiązań obowiązujących w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w oparciu o diagnozę funkcjonalną z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF);
2) opracowanie rozwiązań organizacyjno-prawnych oraz propozycji działań zapewniających wdrożenie i funkcjonowanie rozwiązań, o których mowa w pkt 1;
3) opiniowanie kierunków działań związanych z opracowaniem standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych, zapewnieniem bezpłatnych narzędzi diagnostycznych oraz przygotowaniem kadry poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w ramach projektów realizowanych w typach operacji 4 i 5 działania 2.10 Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014–2020;
4) proponowanie kierunków zmian w Programie Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014–2020 w zakresie działania 2.10.
2. [1] Propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zostaną przygotowane w postaci modelu obejmującego rozwiązania w zakresie:
1) diagnozy funkcjonalnej;
2) wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wychowania przedszkolnego;
3) kształcenia ogólnego oraz systemu wsparcia edukacji włączającej oraz pomocy i poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego;
4) kształcenia zawodowego i ustawicznego oraz przejścia uczniów z systemu edukacji na rynek pracy;
5) gromadzenia danych dotyczących edukacji włączającej oraz zasad finansowania kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
6) przygotowania kadr do edukacji włączającej.
[1] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 37 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 września 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Dz.U.MEN. poz. 29). Zmiana weszła w życie 26 września 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-10-13 do 2018-09-25
1. Do zadań Zespołu należy:
1) opracowanie propozycji nowych rozwiązań systemowych lub modyfikacji rozwiązań obowiązujących w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w oparciu o diagnozę funkcjonalną z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF);
2) opracowanie rozwiązań organizacyjno-prawnych oraz propozycji działań zapewniających wdrożenie i funkcjonowanie rozwiązań, o których mowa w pkt 1;
3) opiniowanie kierunków działań związanych z opracowaniem standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych, zapewnieniem bezpłatnych narzędzi diagnostycznych oraz przygotowaniem kadry poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w ramach projektów realizowanych w typach operacji 4 i 5 działania 2.10 Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014–2020;
4) proponowanie kierunków zmian w Programie Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014–2020 w zakresie działania 2.10.
2. Propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zostaną przygotowane w postaci modeli obejmujących rozwiązania w zakresie:
1) diagnozy funkcjonalnej;
2) wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wychowania przedszkolnego;
3) kształcenia ogólnego;
4) kształcenia zawodowego i ustawicznego oraz przejścia uczniów z systemu edukacji na rynek pracy;
5) systemu wsparcia edukacji włączającej oraz pomocy i poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego;
6) gromadzenia danych dotyczących edukacji włączającej oraz zasad finansowania kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
7) przygotowania kadr do edukacji włączającej.