history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01

§ 10. 1. Szef ZPR – P8 opracowuje projekty korekt centralnych planów rzeczowych:

1) z własnej inicjatywy – w zakresie roku budżetowego, po zasięgnięciu opinii właściwego Organizatora;

2) na podstawie ustaleń odprawy modernizacyjnej Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

3) na wniosek Organizatorów oraz Gestorów;

4) na wniosek organów planujących drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych organowi planującemu pierwszego stopnia;

5) na wniosek szefa instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe;

6) na wniosek Dyrektora ZIOTP.

2. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) komórek organizacyjnych MON lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, opracowują i przesyłają Szefowi ZPR – P8, uzgodnione z właściwymi realizatorami, Gestorami oraz Organizatorami (jeżeli zmiany dotyczą zadań z ich obszaru funkcjonalnego), wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych, z uwzględnieniem § 33 ust. 1 i 7.

3. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe opracowują i przedstawiają Szefowi ZPR – P8 poprzez właściwych Organizatorów, uzgodnione z Gestorami wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych.

3a. [38] W terminie do 5 dni roboczych od uzgodnienia przez Dyrektora Departamentu Budżetowego wniosku w sprawie korekty w centralnym planie rzeczowym, w zakresie dotacji celowej dotyczącej danego roku budżetowego, skutkujący zmniejszeniem wartości poszczególnej umowy dotacyjnej, właściwie merytoryczna komórka organizacyjna MON lub jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej przedkłada do uzgodnienia do Departamentu Budżetowego stosowny projekt aneksu do umowy.

4. Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawia projekty korekt centralnych planów rzeczowych do zatwierdzenia Ministrowi, z tym, że:

1) korektę Planu modernizacji technicznej przedstawia się za pośrednictwem Sekretarza Stanu;

2) korektę Planu zakupu środków materiałowych przedstawia się za pośrednictwem Sekretarza Stanu, jeżeli korekta zawiera zadania dotyczące środków bojowych;

3) korekty Planu inwestycji budowlanych oraz Planu inwestycji NSIP przedstawia się za pośrednictwem osoby zajmującej kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwej do spraw infrastruktury [39] .

5. Przed przedłożeniem Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projektów korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, Szef ZPR – P8:

1) w zakresie zadań realizowanych centralnie – uzgadnia je z właściwym Organizatorem oraz szefami instytucji realizujących plany, w obrębie których dokonywane są zmiany (w przypadkach, gdy projekty korekt dotyczą zadań innych, niż ujęte we wnioskach, o których mowa w ust. 2 i 3, uprzednio uzgodnionych z instytucjami realizującymi plany lub przez nie sporządzanych);

2) w zakresie zadań realizowanych decentralnie – zasięga opinii właściwych organów planujących, przy czym z chwilą otrzymania informacji o rozpoczęciu procedury korekty organ planujący jest zobowiązany do wstrzymania realizacji korygowanych zadań rzeczowych;

3) (uchylony);

4) w zakresie zadań wymagających wprowadzenia zmian w planie finansowym resortu obrony narodowej – uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego.

6. Do wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, oraz projektów korekt załącza się uzasadnienie dla proponowanych zmian oraz szczegółowy bilans zmian finansowych zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 8.

7. Termin przesyłania Szefowi ZPR – P8 wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, upływa z dniem:

a) 30 listopada roku budżetowego w zakresie korekt skutkujących zmianami w planie finansowym resortu obrony narodowej,

b) 10 grudnia w zakresie pozostałych korekt.

8. W uzasadnionych przypadkach Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może, na wniosek Szefa ZPR – P8 lub z własnej inicjatywy, podjąć decyzję o zmianie terminu, o którym mowa w ust. 7.

9. Projekty korekt centralnych planów rzeczowych w przypadkach określonych w art. 171 ust. 3–4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych mogą być dokonane wyłącznie po uzyskaniu zgody Ministra Finansów.

10. W celu wprowadzenia korekt, o których mowa w ust. 9, Szef ZPR – P8:

1) opracowuje projekty korekt i uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego;

2) przedkłada projekty korekt Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego do akceptacji;

3) po uzyskaniu zgody Ministra Finansów przedstawia Ministrowi poprzez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekty korekt do zatwierdzenia.

11. W terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zatwierdzonych przez Ministra korekt, Szef ZPR – P8 przekazuje:

1) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – zatwierdzone korekty;

2) Organizatorom, Gestorom, beneficjentom, organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi planującemu pierwszego stopnia – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących;

3) szefom instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe oraz Dyrektorowi Departamentu Polityki Zbrojeniowej – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących (wraz z wersją elektroniczną – stosownie do potrzeb);

4) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej oraz Szefowi Służby Kontrwywiadu Wojskowego – zatwierdzone korekty Planu modernizacji technicznej.

12. Zatwierdzona korekta:

1) zawiera bilans zmian finansowych w układzie klasyfikacji budżetowej oraz zadaniowej i w szczegółowości: dysponent realizujący, rozdział, szczegółowy paragraf klasyfikacji wydatków budżetowych oraz funkcję, zadanie, podzadanie i działanie;

2) stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w planie finansowym resortu obrony narodowej bądź jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej;

3) stanowi podstawę do przygotowania informacji dla Ministra Finansów – o ile korekta dotyczy zmiany wartości wydatków majątkowych, poniżej kwoty określonej w art. 171 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

13. Dyrektor Departamentu Budżetowego w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zatwierdzonej korekty przygotowuje projekt decyzji zmieniającej decyzję budżetową, na zasadach i w trybie określonym w decyzji Ministra w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej.

14. Wyciągi, o których mowa w ust. 11 pkt 2 i 3, stanowią podstawę do wprowadzenia przez dysponentów drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi części zmian w decentralnych planach rzeczowych (o zmianach tych w terminie 7 dni roboczych informują oni podporządkowanych dysponentów trzeciego stopnia, których zmiany te dotyczą).

15. Wzory projektów korekt, o których mowa w ust. 1, stanowiących jednocześnie wzory wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, określają odpowiednio załączniki nr 9–12.

16. Przedstawiając do uzgodnienia szefowi instytucji realizującej zadania rzeczowe wnioski, o których mowa w ust. 2, dotyczące wprowadzenia nowych zadań, organy planujące i szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) komórek organizacyjnych MON i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej załączają do tych wniosków dane uzupełniające niezbędne do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień.

[38] § 10 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 5 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[39] § 10 ust. 4 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01

§ 10. 1. Szef ZPR – P8 opracowuje projekty korekt centralnych planów rzeczowych:

1) z własnej inicjatywy – w zakresie roku budżetowego, po zasięgnięciu opinii właściwego Organizatora;

2) na podstawie ustaleń odprawy modernizacyjnej Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

3) na wniosek Organizatorów oraz Gestorów;

4) na wniosek organów planujących drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych organowi planującemu pierwszego stopnia;

5) na wniosek szefa instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe;

6) na wniosek Dyrektora ZIOTP.

2. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) komórek organizacyjnych MON lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, opracowują i przesyłają Szefowi ZPR – P8, uzgodnione z właściwymi realizatorami, Gestorami oraz Organizatorami (jeżeli zmiany dotyczą zadań z ich obszaru funkcjonalnego), wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych, z uwzględnieniem § 33 ust. 1 i 7.

3. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe opracowują i przedstawiają Szefowi ZPR – P8 poprzez właściwych Organizatorów, uzgodnione z Gestorami wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych.

3a. [38] W terminie do 5 dni roboczych od uzgodnienia przez Dyrektora Departamentu Budżetowego wniosku w sprawie korekty w centralnym planie rzeczowym, w zakresie dotacji celowej dotyczącej danego roku budżetowego, skutkujący zmniejszeniem wartości poszczególnej umowy dotacyjnej, właściwie merytoryczna komórka organizacyjna MON lub jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej przedkłada do uzgodnienia do Departamentu Budżetowego stosowny projekt aneksu do umowy.

4. Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawia projekty korekt centralnych planów rzeczowych do zatwierdzenia Ministrowi, z tym, że:

1) korektę Planu modernizacji technicznej przedstawia się za pośrednictwem Sekretarza Stanu;

2) korektę Planu zakupu środków materiałowych przedstawia się za pośrednictwem Sekretarza Stanu, jeżeli korekta zawiera zadania dotyczące środków bojowych;

3) korekty Planu inwestycji budowlanych oraz Planu inwestycji NSIP przedstawia się za pośrednictwem osoby zajmującej kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwej do spraw infrastruktury [39] .

5. Przed przedłożeniem Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projektów korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, Szef ZPR – P8:

1) w zakresie zadań realizowanych centralnie – uzgadnia je z właściwym Organizatorem oraz szefami instytucji realizujących plany, w obrębie których dokonywane są zmiany (w przypadkach, gdy projekty korekt dotyczą zadań innych, niż ujęte we wnioskach, o których mowa w ust. 2 i 3, uprzednio uzgodnionych z instytucjami realizującymi plany lub przez nie sporządzanych);

2) w zakresie zadań realizowanych decentralnie – zasięga opinii właściwych organów planujących, przy czym z chwilą otrzymania informacji o rozpoczęciu procedury korekty organ planujący jest zobowiązany do wstrzymania realizacji korygowanych zadań rzeczowych;

3) (uchylony);

4) w zakresie zadań wymagających wprowadzenia zmian w planie finansowym resortu obrony narodowej – uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego.

6. Do wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, oraz projektów korekt załącza się uzasadnienie dla proponowanych zmian oraz szczegółowy bilans zmian finansowych zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 8.

7. Termin przesyłania Szefowi ZPR – P8 wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, upływa z dniem:

a) 30 listopada roku budżetowego w zakresie korekt skutkujących zmianami w planie finansowym resortu obrony narodowej,

b) 10 grudnia w zakresie pozostałych korekt.

8. W uzasadnionych przypadkach Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może, na wniosek Szefa ZPR – P8 lub z własnej inicjatywy, podjąć decyzję o zmianie terminu, o którym mowa w ust. 7.

9. Projekty korekt centralnych planów rzeczowych w przypadkach określonych w art. 171 ust. 3–4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych mogą być dokonane wyłącznie po uzyskaniu zgody Ministra Finansów.

10. W celu wprowadzenia korekt, o których mowa w ust. 9, Szef ZPR – P8:

1) opracowuje projekty korekt i uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego;

2) przedkłada projekty korekt Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego do akceptacji;

3) po uzyskaniu zgody Ministra Finansów przedstawia Ministrowi poprzez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekty korekt do zatwierdzenia.

11. W terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zatwierdzonych przez Ministra korekt, Szef ZPR – P8 przekazuje:

1) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – zatwierdzone korekty;

2) Organizatorom, Gestorom, beneficjentom, organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi planującemu pierwszego stopnia – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących;

3) szefom instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe oraz Dyrektorowi Departamentu Polityki Zbrojeniowej – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących (wraz z wersją elektroniczną – stosownie do potrzeb);

4) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej oraz Szefowi Służby Kontrwywiadu Wojskowego – zatwierdzone korekty Planu modernizacji technicznej.

12. Zatwierdzona korekta:

1) zawiera bilans zmian finansowych w układzie klasyfikacji budżetowej oraz zadaniowej i w szczegółowości: dysponent realizujący, rozdział, szczegółowy paragraf klasyfikacji wydatków budżetowych oraz funkcję, zadanie, podzadanie i działanie;

2) stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w planie finansowym resortu obrony narodowej bądź jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej;

3) stanowi podstawę do przygotowania informacji dla Ministra Finansów – o ile korekta dotyczy zmiany wartości wydatków majątkowych, poniżej kwoty określonej w art. 171 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

13. Dyrektor Departamentu Budżetowego w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zatwierdzonej korekty przygotowuje projekt decyzji zmieniającej decyzję budżetową, na zasadach i w trybie określonym w decyzji Ministra w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej.

14. Wyciągi, o których mowa w ust. 11 pkt 2 i 3, stanowią podstawę do wprowadzenia przez dysponentów drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi części zmian w decentralnych planach rzeczowych (o zmianach tych w terminie 7 dni roboczych informują oni podporządkowanych dysponentów trzeciego stopnia, których zmiany te dotyczą).

15. Wzory projektów korekt, o których mowa w ust. 1, stanowiących jednocześnie wzory wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, określają odpowiednio załączniki nr 9–12.

16. Przedstawiając do uzgodnienia szefowi instytucji realizującej zadania rzeczowe wnioski, o których mowa w ust. 2, dotyczące wprowadzenia nowych zadań, organy planujące i szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) komórek organizacyjnych MON i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej załączają do tych wniosków dane uzupełniające niezbędne do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień.

[38] § 10 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 5 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[39] § 10 ust. 4 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-18 do 2020-04-27

1. Szef ZPR – P8 opracowuje projekty korekt centralnych planów rzeczowych:

1) z własnej inicjatywy – w zakresie roku budżetowego, po zasięgnięciu opinii właściwego Organizatora;

2) na podstawie ustaleń odprawy modernizacyjnej Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

3) na wniosek Organizatorów oraz Gestorów;

4) na wniosek organów planujących drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych organowi planującemu pierwszego stopnia;

5) na wniosek szefa instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe;

6) na wniosek Dyrektora ZIOTP.

2. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) komórek organizacyjnych MON lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, opracowują i przesyłają Szefowi ZPR – P8, uzgodnione z właściwymi realizatorami, Gestorami oraz Organizatorami (jeżeli zmiany dotyczą zadań z ich obszaru funkcjonalnego), wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych, z uwzględnieniem § 33 ust. 1 i 7.

3. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe opracowują i przedstawiają Szefowi ZPR – P8 poprzez właściwych Organizatorów, uzgodnione z Gestorami wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych.

4. Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawia projekty korekt centralnych planów rzeczowych do zatwierdzenia Ministrowi, z tym, że:

1) korektę Planu modernizacji technicznej przedstawia się za pośrednictwem Sekretarza Stanu;

2) korektę Planu zakupu środków materiałowych przedstawia się za pośrednictwem Sekretarza Stanu, jeżeli korekta zawiera zadania dotyczące środków bojowych;

3) korekty Planu inwestycji budowlanych oraz Planu inwestycji NSIP przedstawia się za pośrednictwem Podsekretarza Stanu w MON właściwego do spraw infrastruktury.

5. Przed przedłożeniem Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projektów korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, Szef ZPR – P8:

1) w zakresie zadań realizowanych centralnie – uzgadnia je z właściwym Organizatorem oraz szefami instytucji realizujących plany, w obrębie których dokonywane są zmiany (w przypadkach, gdy projekty korekt dotyczą zadań innych, niż ujęte we wnioskach, o których mowa w ust. 2 i 3, uprzednio uzgodnionych z instytucjami realizującymi plany lub przez nie sporządzanych);

2) w zakresie zadań realizowanych decentralnie – zasięga opinii właściwych organów planujących, przy czym z chwilą otrzymania informacji o rozpoczęciu procedury korekty organ planujący jest zobowiązany do wstrzymania realizacji korygowanych zadań rzeczowych;

3) (uchylony);

4) w zakresie zadań wymagających wprowadzenia zmian w planie finansowym resortu obrony narodowej – uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego.

6. Do wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, oraz projektów korekt załącza się uzasadnienie dla proponowanych zmian oraz szczegółowy bilans zmian finansowych zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 8.

7. Termin przesyłania Szefowi ZPR – P8 wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, upływa z dniem:

a) 30 listopada roku budżetowego w zakresie korekt skutkujących zmianami w planie finansowym resortu obrony narodowej,

b) 10 grudnia w zakresie pozostałych korekt.

8. W uzasadnionych przypadkach Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może, na wniosek Szefa ZPR – P8 lub z własnej inicjatywy, podjąć decyzję o zmianie terminu, o którym mowa w ust. 7.

9. Projekty korekt centralnych planów rzeczowych w przypadkach określonych w art. 171 ust. 3–4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych mogą być dokonane wyłącznie po uzyskaniu zgody Ministra Finansów.

10. W celu wprowadzenia korekt, o których mowa w ust. 9, Szef ZPR – P8:

1) opracowuje projekty korekt i uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego;

2) przedkłada projekty korekt Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego do akceptacji;

3) po uzyskaniu zgody Ministra Finansów przedstawia Ministrowi poprzez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekty korekt do zatwierdzenia.

11. W terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zatwierdzonych przez Ministra korekt, Szef ZPR – P8 przekazuje:

1) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – zatwierdzone korekty;

2) Organizatorom, Gestorom, beneficjentom, organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi planującemu pierwszego stopnia – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących;

3) szefom instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe oraz Dyrektorowi Departamentu Polityki Zbrojeniowej – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących (wraz z wersją elektroniczną – stosownie do potrzeb);

4) [6] Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej oraz Szefowi Służby Kontrwywiadu Wojskowego – zatwierdzone korekty Planu modernizacji technicznej.

12. Zatwierdzona korekta:

1) zawiera bilans zmian finansowych w układzie klasyfikacji budżetowej oraz zadaniowej i w szczegółowości: dysponent realizujący, rozdział, szczegółowy paragraf klasyfikacji wydatków budżetowych oraz funkcję, zadanie, podzadanie i działanie;

2) stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w planie finansowym resortu obrony narodowej bądź jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej;

3) stanowi podstawę do przygotowania informacji dla Ministra Finansów – o ile korekta dotyczy zmiany wartości wydatków majątkowych, poniżej kwoty określonej w art. 171 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

13. Dyrektor Departamentu Budżetowego w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zatwierdzonej korekty przygotowuje projekt decyzji zmieniającej decyzję budżetową, na zasadach i w trybie określonym w decyzji Ministra w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej.

14. Wyciągi, o których mowa w ust. 11 pkt 2 i 3, stanowią podstawę do wprowadzenia przez dysponentów drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi części zmian w decentralnych planach rzeczowych (o zmianach tych w terminie 7 dni roboczych informują oni podporządkowanych dysponentów trzeciego stopnia, których zmiany te dotyczą).

15. Wzory projektów korekt, o których mowa w ust. 1, stanowiących jednocześnie wzory wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, określają odpowiednio załączniki nr 9–12.

16. Przedstawiając do uzgodnienia szefowi instytucji realizującej zadania rzeczowe wnioski, o których mowa w ust. 2, dotyczące wprowadzenia nowych zadań, organy planujące i szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) komórek organizacyjnych MON i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej załączają do tych wniosków dane uzupełniające niezbędne do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień.

[6] § 10 ust. 11 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 decyzji nr 117/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 września 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 144). Zmiana weszła w życie 18 września 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-02-23 do 2018-09-17

1. Szef ZPR – P8 opracowuje projekty korekt centralnych planów rzeczowych:

1) z własnej inicjatywy – w zakresie roku budżetowego, po zasięgnięciu opinii właściwego Organizatora;

2) na podstawie ustaleń odprawy modernizacyjnej Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

3) na wniosek Organizatorów oraz Gestorów;

4) na wniosek organów planujących drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych organowi planującemu pierwszego stopnia;

5) na wniosek szefa instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe;

6) na wniosek Dyrektora ZIOTP.

2. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) komórek organizacyjnych MON lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, opracowują i przesyłają Szefowi ZPR – P8, uzgodnione z właściwymi realizatorami, Gestorami oraz Organizatorami (jeżeli zmiany dotyczą zadań z ich obszaru funkcjonalnego), wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych, z uwzględnieniem § 33 ust. 1 i 7.

3. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe opracowują i przedstawiają Szefowi ZPR – P8 poprzez właściwych Organizatorów, uzgodnione z Gestorami wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych.

4. [4] Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawia projekty korekt centralnych planów rzeczowych do zatwierdzenia Ministrowi, z tym, że:

1) korektę Planu modernizacji technicznej przedstawia się za pośrednictwem Sekretarza Stanu;

2) korektę Planu zakupu środków materiałowych przedstawia się za pośrednictwem Sekretarza Stanu, jeżeli korekta zawiera zadania dotyczące środków bojowych;

3) korekty Planu inwestycji budowlanych oraz Planu inwestycji NSIP przedstawia się za pośrednictwem Podsekretarza Stanu w MON właściwego do spraw infrastruktury.

5. Przed przedłożeniem Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projektów korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, Szef ZPR – P8:

1) w zakresie zadań realizowanych centralnie – uzgadnia je z właściwym Organizatorem oraz szefami instytucji realizujących plany, w obrębie których dokonywane są zmiany (w przypadkach, gdy projekty korekt dotyczą zadań innych, niż ujęte we wnioskach, o których mowa w ust. 2 i 3, uprzednio uzgodnionych z instytucjami realizującymi plany lub przez nie sporządzanych);

2) w zakresie zadań realizowanych decentralnie – zasięga opinii właściwych organów planujących, przy czym z chwilą otrzymania informacji o rozpoczęciu procedury korekty organ planujący jest zobowiązany do wstrzymania realizacji korygowanych zadań rzeczowych;

3) [5] (uchylony);

4) w zakresie zadań wymagających wprowadzenia zmian w planie finansowym resortu obrony narodowej – uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego.

6. Do wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, oraz projektów korekt załącza się uzasadnienie dla proponowanych zmian oraz szczegółowy bilans zmian finansowych zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 8.

7. Termin przesyłania Szefowi ZPR – P8 wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, upływa z dniem:

a) 30 listopada roku budżetowego w zakresie korekt skutkujących zmianami w planie finansowym resortu obrony narodowej,

b) 10 grudnia w zakresie pozostałych korekt.

8. W uzasadnionych przypadkach Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może, na wniosek Szefa ZPR – P8 lub z własnej inicjatywy, podjąć decyzję o zmianie terminu, o którym mowa w ust. 7.

9. Projekty korekt centralnych planów rzeczowych w przypadkach określonych w art. 171 ust. 3–4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych mogą być dokonane wyłącznie po uzyskaniu zgody Ministra Finansów.

10. W celu wprowadzenia korekt, o których mowa w ust. 9, Szef ZPR – P8:

1) opracowuje projekty korekt i uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego;

2) przedkłada projekty korekt Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego do akceptacji;

3) po uzyskaniu zgody Ministra Finansów przedstawia Ministrowi poprzez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekty korekt do zatwierdzenia.

11. W terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zatwierdzonych przez Ministra korekt, Szef ZPR – P8 przekazuje:

1) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – zatwierdzone korekty;

2) Organizatorom, Gestorom, beneficjentom, organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi planującemu pierwszego stopnia – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących;

3) szefom instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe oraz Dyrektorowi Departamentu Polityki Zbrojeniowej – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących (wraz z wersją elektroniczną – stosownie do potrzeb);

4) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Anty korupcyjnych oraz Szefowi Służby Kontrwywiadu Wojskowego – zatwierdzone korekty Planu modernizacji technicznej.

12. Zatwierdzona korekta:

1) zawiera bilans zmian finansowych w układzie klasyfikacji budżetowej oraz zadaniowej i w szczegółowości: dysponent realizujący, rozdział, szczegółowy paragraf klasyfikacji wydatków budżetowych oraz funkcję, zadanie, podzadanie i działanie;

2) stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w planie finansowym resortu obrony narodowej bądź jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej;

3) stanowi podstawę do przygotowania informacji dla Ministra Finansów – o ile korekta dotyczy zmiany wartości wydatków majątkowych, poniżej kwoty określonej w art. 171 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

13. Dyrektor Departamentu Budżetowego w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zatwierdzonej korekty przygotowuje projekt decyzji zmieniającej decyzję budżetową, na zasadach i w trybie określonym w decyzji Ministra w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej.

14. Wyciągi, o których mowa w ust. 11 pkt 2 i 3, stanowią podstawę do wprowadzenia przez dysponentów drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi części zmian w decentralnych planach rzeczowych (o zmianach tych w terminie 7 dni roboczych informują oni podporządkowanych dysponentów trzeciego stopnia, których zmiany te dotyczą).

15. Wzory projektów korekt, o których mowa w ust. 1, stanowiących jednocześnie wzory wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, określają odpowiednio załączniki nr 9–12.

16. Przedstawiając do uzgodnienia szefowi instytucji realizującej zadania rzeczowe wnioski, o których mowa w ust. 2, dotyczące wprowadzenia nowych zadań, organy planujące i szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) komórek organizacyjnych MON i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej załączają do tych wniosków dane uzupełniające niezbędne do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień.

[4] § 10 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) decyzji nr 47/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 lutego 2017 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 44). Zmiana weszła w życie 23 lutego 2017 r.

[5] § 10 ust. 5 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) decyzji nr 47/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 lutego 2017 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 44). Zmiana weszła w życie 23 lutego 2017 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-23 do 2017-02-22

 1. Szef ZPR – P8 opracowuje projekty korekt centralnych planów rzeczowych:

1) z własnej inicjatywy – w zakresie roku budżetowego, po zasięgnięciu opinii właściwego Organizatora;

2) na podstawie ustaleń odprawy modernizacyjnej Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

3) na wniosek Organizatorów oraz Gestorów;

4) na wniosek organów planujących drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych organowi planującemu pierwszego stopnia;

5) na wniosek szefa instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe;

6) na wniosek Dyrektora ZIOTP.

2. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) komórek organizacyjnych MON lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, opracowują i przesyłają Szefowi ZPR – P8, uzgodnione z właściwymi realizatorami, Gestorami oraz Organizatorami (jeżeli zmiany dotyczą zadań z ich obszaru funkcjonalnego), wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych, z uwzględnieniem § 33 ust. 1 i 7.

3. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe opracowują i przedstawiają Szefowi ZPR – P8 poprzez właściwych Organizatorów, uzgodnione z Gestorami wnioski w sprawie dokonania korekt w centralnych planach rzeczowych.

4. Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawia projekty korekt centralnych planów rzeczowych do zatwierdzenia Ministrowi.

5. Przed przedłożeniem Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projektów korekt centralnych planów rzeczowych, o których mowa w ust. 1, Szef ZPR – P8:

1) w zakresie zadań realizowanych centralnie – uzgadnia je z właściwym Organizatorem oraz szefami instytucji realizujących plany, w obrębie których dokonywane są zmiany (w przypadkach, gdy projekty korekt dotyczą zadań innych, niż ujęte we wnioskach, o których mowa w ust. 2 i 3, uprzednio uzgodnionych z instytucjami realizującymi plany lub przez nie sporządzanych);

2) w zakresie zadań realizowanych decentralnie – zasięga opinii właściwych organów planujących, przy czym z chwilą otrzymania informacji o rozpoczęciu procedury korekty organ planujący jest zobowiązany do wstrzymania realizacji korygowanych zadań rzeczowych;

3) w zakresie zadań ujętych w Planie inwestycji budowlanych oraz Planie inwestycji NSIP – przedstawia do zaopiniowania Podsekretarzowi Stanu w MON właściwemu do spraw infrastruktury;

4) w zakresie zadań wymagających wprowadzenia zmian w planie finansowym resortu obrony narodowej – uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego.

6. Do wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, oraz projektów korekt załącza się uzasadnienie dla proponowanych zmian oraz szczegółowy bilans zmian finansowych zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 8.

7. Termin przesyłania Szefowi ZPR – P8 wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, upływa z dniem:

a) 30 listopada roku budżetowego w zakresie korekt skutkujących zmianami w planie finansowym resortu obrony narodowej,

b) 10 grudnia w zakresie pozostałych korekt.

8. W uzasadnionych przypadkach Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może, na wniosek Szefa ZPR – P8 lub z własnej inicjatywy, podjąć decyzję o zmianie terminu, o którym mowa w ust. 7.

9. Projekty korekt centralnych planów rzeczowych w przypadkach określonych w art. 171 ust. 3–4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych mogą być dokonane wyłącznie po uzyskaniu zgody Ministra Finansów.

10. W celu wprowadzenia korekt, o których mowa w ust. 9, Szef ZPR – P8:

1) opracowuje projekty korekt i uzgadnia je z Dyrektorem Departamentu Budżetowego;

2) przedkłada projekty korekt Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego do akceptacji;

3) po uzyskaniu zgody Ministra Finansów przedstawia Ministrowi poprzez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego projekty korekt do zatwierdzenia.

11. W terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zatwierdzonych przez Ministra korekt, Szef ZPR – P8 przekazuje:

1) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – zatwierdzone korekty;

2) Organizatorom, Gestorom, beneficjentom, organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi planującemu pierwszego stopnia – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących;

3) szefom instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe oraz Dyrektorowi Departamentu Polityki Zbrojeniowej – wyciągi z korekt w częściach ich dotyczących (wraz z wersją elektroniczną – stosownie do potrzeb);

4) Dyrektorowi Biura do Spraw Procedur Anty korupcyjnych oraz Szefowi Służby Kontrwywiadu Wojskowego – zatwierdzone korekty Planu modernizacji technicznej.

12. Zatwierdzona korekta:

1) zawiera bilans zmian finansowych w układzie klasyfikacji budżetowej oraz zadaniowej i w szczegółowości: dysponent realizujący, rozdział, szczegółowy paragraf klasyfikacji wydatków budżetowych oraz funkcję, zadanie, podzadanie i działanie;

2) stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w planie finansowym resortu obrony narodowej bądź jego podziale lub w załącznikach do decyzji budżetowej;

3) stanowi podstawę do przygotowania informacji dla Ministra Finansów – o ile korekta dotyczy zmiany wartości wydatków majątkowych, poniżej kwoty określonej w art. 171 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

13. Dyrektor Departamentu Budżetowego w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zatwierdzonej korekty przygotowuje projekt decyzji zmieniającej decyzję budżetową, na zasadach i w trybie określonym w decyzji Ministra w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej.

14. Wyciągi, o których mowa w ust. 11 pkt 2 i 3, stanowią podstawę do wprowadzenia przez dysponentów drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległych dysponentowi części zmian w decentralnych planach rzeczowych (o zmianach tych w terminie 7 dni roboczych informują oni podporządkowanych dysponentów trzeciego stopnia, których zmiany te dotyczą).

15. Wzory projektów korekt, o których mowa w ust. 1, stanowiących jednocześnie wzory wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3, określają odpowiednio załączniki nr 9–12.

16. Przedstawiając do uzgodnienia szefowi instytucji realizującej zadania rzeczowe wnioski, o których mowa w ust. 2, dotyczące wprowadzenia nowych zadań, organy planujące i szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) komórek organizacyjnych MON i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej załączają do tych wniosków dane uzupełniające niezbędne do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień.