history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01

§ 26. [54] 1. Inwestorami w zakresie zadań rzeczowych z obszaru inwestycji budowlanych, są:

1) rejonowe (wojskowy, stołeczny) zarządy infrastruktury;

2) terenowe oddziały lotniskowe;

3) Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych;

4) Departament Administracyjny;

5) AMW;

6) ZIOTP;

7) Szef Służby Wywiadu Wojskowego;

8) Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego;

9) samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej;

10) instytut badawczy;

11) muzeum;

12) uczelnia wojskowa;

13) Inspektorat Uzbrojenia.

2. Inwestor, w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zlecić inwestorowi zastępczemu pełnienie funkcji inwestora, o ile szef (dyrektor) instytucji sprawującej nad nim merytoryczny nadzór, w terminie 7 dni roboczych od dnia poinformowania go o tym zamiarze, nie złoży sprzeciwu w tej sprawie.

3. Inwestorowi zastępczemu nie mogą być zlecane do realizacji zadania rzeczowe z obszaru:

1) informatyki i telekomunikacji;

2) zadań realizowanych dla potrzeb Służby Wywiadu Wojskowego;

3) zadań realizowanych dla potrzeb Służby Kontrwywiadu Wojskowego.

4. Zmiana inwestora ujętego w centralnym planie rzeczowym, może nastąpić na podstawie wniosku uzgodnionego przez szefów (dyrektorów, kierowników) instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad inwestorami, przedłożonego Szefowi ZPR-P8.

5. Inwestora w zakresie zadań rzeczowych realizowanych w ramach programu Foreign Military Sales (FMS) wskazuje, w porozumieniu z przełożonym inwestora, osoba zawierająca umowę dotyczącą realizacji tych zadań.

6. Inwestorem dla zadań związanych z przygotowaniem infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW będzie Inspektorat Uzbrojenia, dla którego ustanowiony zostanie inwestor zastępczy, którym będzie właściwie terytorialny zarząd infrastruktury, terenowy oddział lotniskowy lub inny inwestor, w zależności od charakteru pozyskiwanego SpW i przygotowywanego obiektu.

7. AMW mogą zostać zlecone do realizacji, oprócz zadań rzeczowych związanych z infrastrukturą mieszkaniową, inne zadania rzeczowe z obszaru inwestycji budowlanych, finansowane z dotacji przekazywanej z budżetu resortu obrony narodowej.

[54] § 26 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01

§ 26. [54] 1. Inwestorami w zakresie zadań rzeczowych z obszaru inwestycji budowlanych, są:

1) rejonowe (wojskowy, stołeczny) zarządy infrastruktury;

2) terenowe oddziały lotniskowe;

3) Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych;

4) Departament Administracyjny;

5) AMW;

6) ZIOTP;

7) Szef Służby Wywiadu Wojskowego;

8) Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego;

9) samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej;

10) instytut badawczy;

11) muzeum;

12) uczelnia wojskowa;

13) Inspektorat Uzbrojenia.

2. Inwestor, w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zlecić inwestorowi zastępczemu pełnienie funkcji inwestora, o ile szef (dyrektor) instytucji sprawującej nad nim merytoryczny nadzór, w terminie 7 dni roboczych od dnia poinformowania go o tym zamiarze, nie złoży sprzeciwu w tej sprawie.

3. Inwestorowi zastępczemu nie mogą być zlecane do realizacji zadania rzeczowe z obszaru:

1) informatyki i telekomunikacji;

2) zadań realizowanych dla potrzeb Służby Wywiadu Wojskowego;

3) zadań realizowanych dla potrzeb Służby Kontrwywiadu Wojskowego.

4. Zmiana inwestora ujętego w centralnym planie rzeczowym, może nastąpić na podstawie wniosku uzgodnionego przez szefów (dyrektorów, kierowników) instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad inwestorami, przedłożonego Szefowi ZPR-P8.

5. Inwestora w zakresie zadań rzeczowych realizowanych w ramach programu Foreign Military Sales (FMS) wskazuje, w porozumieniu z przełożonym inwestora, osoba zawierająca umowę dotyczącą realizacji tych zadań.

6. Inwestorem dla zadań związanych z przygotowaniem infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW będzie Inspektorat Uzbrojenia, dla którego ustanowiony zostanie inwestor zastępczy, którym będzie właściwie terytorialny zarząd infrastruktury, terenowy oddział lotniskowy lub inny inwestor, w zależności od charakteru pozyskiwanego SpW i przygotowywanego obiektu.

7. AMW mogą zostać zlecone do realizacji, oprócz zadań rzeczowych związanych z infrastrukturą mieszkaniową, inne zadania rzeczowe z obszaru inwestycji budowlanych, finansowane z dotacji przekazywanej z budżetu resortu obrony narodowej.

[54] § 26 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 13 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-23 do 2020-04-27

§ 26. 1. W zależności od rodzaju infrastruktury, organami właściwymi do pełnienia obsługi inwestorskiej w zakresie inwestycji budowlanych realizowanych w państwowych jednostkach budżetowych, są:

1) rejonowe (Wojskowy, Stołeczny) zarządy infrastruktury – w zakresie infrastruktury ogólnej, szkoleniowej i komunikacyjnej, w tym również w zakresie zadań dotyczących technicznych środków wspomagających ochronę fizyczną obiektów oraz wewnętrznych instalacji teletechnicznych;

2) terenowe oddziały lotniskowe oraz Wojskowy Zarząd Infrastruktury w Poznaniu – w zakresie infrastruktury lotniskowej, w tym również w zakresie zadań dotyczących technicznych środków wspomagających ochronę fizyczną obiektów;

3) rejonowe zarządy infrastruktury w Gdyni i Szczecinie – w zakresie infrastruktury morskiej;

4) Centrum Zasobów Informatycznych – w zakresie infrastruktury informatyki i telekomunikacji wraz z niezbędnym zakresem robót budowlanych związanych z infrastrukturą informatyki i telekomunikacji;

5) Stołeczny Zarząd Infrastruktury w Warszawie oraz rejonowe zarządy infrastruktury w Bydgoszczy i Wrocławiu – w zakresie infrastruktury obronnej;

6) Departament Administracyjny – w zakresie obiektów, w których rozmieszczone są komórki organizacyjne MON i jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, z wyjątkiem zadań w zakresie infrastruktury informatyki i telekomunikacji oraz obronnej;

7) [9] Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni – w zakresie zadań inwestycyjnych realizowanych dla potrzeb Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni.

2. Organy, o których mowa w ust. 1 pkt 1–6, w szczególnie uzasadnionych przypadkach mogą, po uzyskaniu zgody szefa (dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad inwestorami, zlecić pełnienie funkcji inwestora inwestorowi zastępczemu.

3. Na wniosek Szefa Służby Wywiadu Wojskowego, organem pełniącym obsługę inwestorską dla zadań planowanych na rzecz Służby Wywiadu Wojskowego ustanawia się Służbę Wywiadu Wojskowego.

4. Na wniosek Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego, organem pełniącym obsługę inwestorską dla zadań planowanych na rzecz Służby Kontrwywiadu Wojskowego ustanawia się Służbę Kontrwywiadu Wojskowego.

5. Zmiana inwestora ujętego w centralnym planie rzeczowym, może nastąpić w drodze korekty centralnego planu rzeczowego, na podstawie wniosku uzgodnionego przez szefa (dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad inwestorami, przedłożonego Szefowi ZPR – P8.

[9] § 26 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 decyzji nr 151/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 września 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 184). Zmiana weszła w życie 23 września 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-04 do 2019-09-22

1. W zależności od rodzaju infrastruktury, organami właściwymi do pełnienia obsługi inwestorskiej w zakresie inwestycji budowlanych realizowanych w państwowych jednostkach budżetowych, są:

1) rejonowe (Wojskowy, Stołeczny) zarządy infrastruktury – w zakresie infrastruktury ogólnej, szkoleniowej i komunikacyjnej, w tym również w zakresie zadań dotyczących technicznych środków wspomagających ochronę fizyczną obiektów oraz wewnętrznych instalacji teletechnicznych;

2) terenowe oddziały lotniskowe oraz Wojskowy Zarząd Infrastruktury w Poznaniu – w zakresie infrastruktury lotniskowej, w tym również w zakresie zadań dotyczących technicznych środków wspomagających ochronę fizyczną obiektów;

3) rejonowe zarządy infrastruktury w Gdyni i Szczecinie – w zakresie infrastruktury morskiej;

4) Centrum Zasobów Informatycznych [11] – w zakresie infrastruktury informatyki i telekomunikacji wraz z niezbędnym zakresem robót budowlanych związanych z infrastrukturą informatyki i telekomunikacji;

5) Stołeczny Zarząd Infrastruktury w Warszawie oraz rejonowe zarządy infrastruktury w Bydgoszczy i Wrocławiu – w zakresie infrastruktury obronnej;

6) Departament Administracyjny – w zakresie obiektów, w których rozmieszczone są komórki organizacyjne MON i jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, z wyjątkiem zadań w zakresie infrastruktury informatyki i telekomunikacji oraz obronnej;

7) Narodowe Centrum Kryptologii – w zakresie zadań inwestycyjnych realizowanych dla potrzeb Narodowego Centrum Kryptologii.

2. Organy, o których mowa w ust. 1 pkt 1–6, w szczególnie uzasadnionych przypadkach mogą, po uzyskaniu zgody szefa (dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad inwestorami, zlecić pełnienie funkcji inwestora inwestorowi zastępczemu.

3. Na wniosek Szefa Służby Wywiadu Wojskowego, organem pełniącym obsługę inwestorską dla zadań planowanych na rzecz Służby Wywiadu Wojskowego ustanawia się Służbę Wywiadu Wojskowego.

4. Na wniosek Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego, organem pełniącym obsługę inwestorską dla zadań planowanych na rzecz Służby Kontrwywiadu Wojskowego ustanawia się Służbę Kontrwywiadu Wojskowego.

5. Zmiana inwestora ujętego w centralnym planie rzeczowym, może nastąpić w drodze korekty centralnego planu rzeczowego, na podstawie wniosku uzgodnionego przez szefa (dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad inwestorami, przedłożonego Szefowi ZPR – P8.

[11] § 26 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 decyzji nr 16/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 lutego 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 21). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-23 do 2019-02-03

 1. W zależności od rodzaju infrastruktury, organami właściwymi do pełnienia obsługi inwestorskiej w zakresie inwestycji budowlanych realizowanych w państwowych jednostkach budżetowych, są:

1) rejonowe (Wojskowy, Stołeczny) zarządy infrastruktury – w zakresie infrastruktury ogólnej, szkoleniowej i komunikacyjnej, w tym również w zakresie zadań dotyczących technicznych środków wspomagających ochronę fizyczną obiektów oraz wewnętrznych instalacji teletechnicznych;

2) terenowe oddziały lotniskowe oraz Wojskowy Zarząd Infrastruktury w Poznaniu – w zakresie infrastruktury lotniskowej, w tym również w zakresie zadań dotyczących technicznych środków wspomagających ochronę fizyczną obiektów;

3) rejonowe zarządy infrastruktury w Gdyni i Szczecinie – w zakresie infrastruktury morskiej;

4) Resortowe Centrum Zarządzania Sieciami i Usługami Teleinformatycznymi – w zakresie infrastruktury informatyki i telekomunikacji wraz z niezbędnym zakresem robót budowlanych związanych z infrastrukturą informatyki i telekomunikacji;

5) Stołeczny Zarząd Infrastruktury w Warszawie oraz rejonowe zarządy infrastruktury w Bydgoszczy i Wrocławiu – w zakresie infrastruktury obronnej;

6) Departament Administracyjny – w zakresie obiektów, w których rozmieszczone są komórki organizacyjne MON i jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, z wyjątkiem zadań w zakresie infrastruktury informatyki i telekomunikacji oraz obronnej;

7) Narodowe Centrum Kryptologii – w zakresie zadań inwestycyjnych realizowanych dla potrzeb Narodowego Centrum Kryptologii.

2. Organy, o których mowa w ust. 1 pkt 1–6, w szczególnie uzasadnionych przypadkach mogą, po uzyskaniu zgody szefa (dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad inwestorami, zlecić pełnienie funkcji inwestora inwestorowi zastępczemu.

3. Na wniosek Szefa Służby Wywiadu Wojskowego, organem pełniącym obsługę inwestorską dla zadań planowanych na rzecz Służby Wywiadu Wojskowego ustanawia się Służbę Wywiadu Wojskowego.

4. Na wniosek Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego, organem pełniącym obsługę inwestorską dla zadań planowanych na rzecz Służby Kontrwywiadu Wojskowego ustanawia się Służbę Kontrwywiadu Wojskowego.

5. Zmiana inwestora ujętego w centralnym planie rzeczowym, może nastąpić w drodze korekty centralnego planu rzeczowego, na podstawie wniosku uzgodnionego przez szefa (dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad inwestorami, przedłożonego Szefowi ZPR – P8.