history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01

§ 33. [57] 1. Wniosek dotyczący korekty Planu Inwestycji Budowlanych, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW, dotyczący właściwego planu rzeczowego, z zastrzeżeniem ust. 3, zgłaszany jest Szefowi ZPR-P8 przez szefa (dowódcę komendanta, dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad inwestorem, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW – nad inwestorem zastępczym, w uzgodnieniu z inwestorem, a także beneficjenta lub Organizatora, w porozumieniu z tym inwestorem lub inwestorem zastępczym.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera uzasadnienie wraz z częścią tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.

3. Warunkiem dokonania korekty polegającej na ujęciu w Planie Inwestycji Budowlanych nowego zadania rzeczowego jest:

1) zatwierdzenie przez osobę zajmującą kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwą do spraw infrastruktury wniosku inwestycyjnego, uprzednio procedowanego w trybie określonym w § 24 ust. 9, § 24a ust. 1–7 oraz § 24b ust. 1;

2) ujęcia zadania w Liście priorytetów inwestycyjnych;

3) zbilansowania finansowego Planu Inwestycji Budowlanych.

4. Dyrektor Generalny w Ministerstwie Obrony Narodowej dokonuje korekty dla zadań inwestycyjnych, dla których zatwierdził wniosek inwestycyjny, w ramach przydzielonego limitu finansowego. O wykonaniu korekty informuje ZPR-P8 w terminie 14 dni od dnia zatwierdzenia korekty.

5. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji opracowujących decentralne Plany Inwestycji Budowlanych oraz projekty tych planów, po ich zatwierdzeniu bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym Organizatorom i beneficjentom w częściach ich dotyczących.

6. Minister Obrony Narodowej jest uprawniony do wprowadzania do Planu Inwestycji Budowlanych, nowego zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, na każdym etapie tworzenia oraz realizacji Planu Inwestycji Budowlanych. Zadanie rzeczowe ujmowane jest w Planie Inwestycji Budowlanych po zatwierdzeniu PI lub wniosku inwestycyjnego uczelni wojskowej.

7. W przypadku ujmowania w Planie Inwestycji Budowlanych zadania rzeczowego, w trybie, o którym mowa w ust. 6, Plan Inwestycji Budowlanych podlega zbilansowaniu poprzez usunięcie z niego innego zadania rzeczowego lub zadań, wobec których nie zawarto umowy w sprawie jego realizacji, z uwzględnieniem kolejności ich ujęcia w Liście priorytetów inwestycyjnych.

[57] § 33 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01

§ 33. [57] 1. Wniosek dotyczący korekty Planu Inwestycji Budowlanych, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW, dotyczący właściwego planu rzeczowego, z zastrzeżeniem ust. 3, zgłaszany jest Szefowi ZPR-P8 przez szefa (dowódcę komendanta, dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad inwestorem, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW – nad inwestorem zastępczym, w uzgodnieniu z inwestorem, a także beneficjenta lub Organizatora, w porozumieniu z tym inwestorem lub inwestorem zastępczym.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera uzasadnienie wraz z częścią tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.

3. Warunkiem dokonania korekty polegającej na ujęciu w Planie Inwestycji Budowlanych nowego zadania rzeczowego jest:

1) zatwierdzenie przez osobę zajmującą kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwą do spraw infrastruktury wniosku inwestycyjnego, uprzednio procedowanego w trybie określonym w § 24 ust. 9, § 24a ust. 1–7 oraz § 24b ust. 1;

2) ujęcia zadania w Liście priorytetów inwestycyjnych;

3) zbilansowania finansowego Planu Inwestycji Budowlanych.

4. Dyrektor Generalny w Ministerstwie Obrony Narodowej dokonuje korekty dla zadań inwestycyjnych, dla których zatwierdził wniosek inwestycyjny, w ramach przydzielonego limitu finansowego. O wykonaniu korekty informuje ZPR-P8 w terminie 14 dni od dnia zatwierdzenia korekty.

5. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji opracowujących decentralne Plany Inwestycji Budowlanych oraz projekty tych planów, po ich zatwierdzeniu bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym Organizatorom i beneficjentom w częściach ich dotyczących.

6. Minister Obrony Narodowej jest uprawniony do wprowadzania do Planu Inwestycji Budowlanych, nowego zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, na każdym etapie tworzenia oraz realizacji Planu Inwestycji Budowlanych. Zadanie rzeczowe ujmowane jest w Planie Inwestycji Budowlanych po zatwierdzeniu PI lub wniosku inwestycyjnego uczelni wojskowej.

7. W przypadku ujmowania w Planie Inwestycji Budowlanych zadania rzeczowego, w trybie, o którym mowa w ust. 6, Plan Inwestycji Budowlanych podlega zbilansowaniu poprzez usunięcie z niego innego zadania rzeczowego lub zadań, wobec których nie zawarto umowy w sprawie jego realizacji, z uwzględnieniem kolejności ich ujęcia w Liście priorytetów inwestycyjnych.

[57] § 33 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 15 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-23 do 2020-04-27

§ 33. 1. Wnioski dotyczące korekt w Planie inwestycji budowlanych mogą zgłaszać Szefowi ZPR – P8 szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad inwestorami oraz beneficjenci w uzgodnieniu z inwestorem.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać uzasadnienie wraz z częścią tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.

3. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania jest przedłożenie właściwemu inwestorowi zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych dla tego zadania, z jednoczesnym powiadomieniem Szefa ZPR – P8 o ich przedłożeniu, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania dla uczelni wojskowych jest pozytywna ocena wniosku dokonana przez zespół, o którym mowa w § 24 ust. 11 pkt 1.

5. W przypadku, gdy z kalkulacji czasu wynika, że regulacja zobowiązań finansowych za zlecone prace projektowe może nastąpić dopiero w następnym roku budżetowym, dopuszcza się ujęcie zadań w Planie inwestycji budowlanych bez przydzielonego limitu wydatków.

6. [10] Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych oraz Dyrektor Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni wnioski o korektę planu przesyłają równocześnie do wiadomości właściwym beneficjentom.

7. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji opracowujących decentralne Plany inwestycji budowlanych oraz projekty tych planów, po ich zatwierdzeniu bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym Organizatorom i beneficjentom w częściach ich dotyczących.

8. Dopuszcza się przesunięcia limitów wydatków pomiędzy zadaniami wyszczególnionymi jednostkowo w Planie inwestycji budowlanych, dokonane przez inwestora niebędącego uczelnią wojskową, które spełniają jednocześnie niżej wymienione warunki:

1) mają pokrycie finansowe w wyniku oszczędności uzyskanych po zrealizowaniu i rozliczeniu zadania bądź jego części;

2) nie naruszają decyzji Ministra bądź jego poleceń;

3) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale;

4) nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;

5) nie naruszają wymogów rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa;

6) uzyskały akceptację Szefa ZPR – P8.

9. O dokonanych przesunięciach, o których mowa w ust. 8, inwestor niezwłocznie informuje właściwych beneficjentów.

10. Ostateczny termin przedstawiania Szefowi ZPR – P8 wniosków wraz ze szczegółowym uzasadnieniem w sprawie przesunięć, o których mowa w ust. 8, upływa z dniem 20 grudnia roku planowego.

[10] § 33 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 decyzji nr 151/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 września 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 184). Zmiana weszła w życie 23 września 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-04 do 2019-09-22

1. Wnioski dotyczące korekt w Planie inwestycji budowlanych mogą zgłaszać Szefowi ZPR – P8 szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad inwestorami oraz beneficjenci w uzgodnieniu z inwestorem.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać uzasadnienie wraz z częścią tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.

3. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania jest przedłożenie właściwemu inwestorowi zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych dla tego zadania, z jednoczesnym powiadomieniem Szefa ZPR – P8 o ich przedłożeniu, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania dla uczelni wojskowych jest pozytywna ocena wniosku dokonana przez zespół, o którym mowa w § 24 ust. 11 pkt 1.

5. W przypadku, gdy z kalkulacji czasu wynika, że regulacja zobowiązań finansowych za zlecone prace projektowe może nastąpić dopiero w następnym roku budżetowym, dopuszcza się ujęcie zadań w Planie inwestycji budowlanych bez przydzielonego limitu wydatków.

6. Szefowie Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych oraz Szef Inspektoratu Informatyki [12] wnioski o korektę planu przesyłają równocześnie do wiadomości właściwym beneficjentom.

7. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji opracowujących decentralne Plany inwestycji budowlanych oraz projekty tych planów, po ich zatwierdzeniu bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym Organizatorom i beneficjentom w częściach ich dotyczących.

8. Dopuszcza się przesunięcia limitów wydatków pomiędzy zadaniami wyszczególnionymi jednostkowo w Planie inwestycji budowlanych, dokonane przez inwestora niebędącego uczelnią wojskową, które spełniają jednocześnie niżej wymienione warunki:

1) mają pokrycie finansowe w wyniku oszczędności uzyskanych po zrealizowaniu i rozliczeniu zadania bądź jego części;

2) nie naruszają decyzji Ministra bądź jego poleceń;

3) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale;

4) nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;

5) nie naruszają wymogów rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa;

6) uzyskały akceptację Szefa ZPR – P8.

9. O dokonanych przesunięciach, o których mowa w ust. 8, inwestor niezwłocznie informuje właściwych beneficjentów.

10. Ostateczny termin przedstawiania Szefowi ZPR – P8 wniosków wraz ze szczegółowym uzasadnieniem w sprawie przesunięć, o których mowa w ust. 8, upływa z dniem 20 grudnia roku planowego.

[12] § 33 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 decyzji nr 16/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 lutego 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 21). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-23 do 2019-02-03

 1. Wnioski dotyczące korekt w Planie inwestycji budowlanych mogą zgłaszać Szefowi ZPR – P8 szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji sprawujących merytoryczny nadzór nad inwestorami oraz beneficjenci w uzgodnieniu z inwestorem.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać uzasadnienie wraz z częścią tabelaryczną, właściwą dla korekty planu.

3. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania jest przedłożenie właściwemu inwestorowi zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych dla tego zadania, z jednoczesnym powiadomieniem Szefa ZPR – P8 o ich przedłożeniu, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Warunkiem ujęcia w Planie inwestycji budowlanych nowego zadania dla uczelni wojskowych jest pozytywna ocena wniosku dokonana przez zespół, o którym mowa w § 24 ust. 11 pkt 1.

5. W przypadku, gdy z kalkulacji czasu wynika, że regulacja zobowiązań finansowych za zlecone prace projektowe może nastąpić dopiero w następnym roku budżetowym, dopuszcza się ujęcie zadań w Planie inwestycji budowlanych bez przydzielonego limitu wydatków.

6. Szefowie Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych oraz Inspektoratu Systemów Informacyjnych wnioski o korektę planu przesyłają równocześnie do wiadomości właściwym beneficjentom.

7. Szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) instytucji opracowujących decentralne Plany inwestycji budowlanych oraz projekty tych planów, po ich zatwierdzeniu bądź dokonaniu w nich korekt, przesyłają je niezwłocznie (w formie pisemnej i elektronicznej) Szefowi ZPR – P8 oraz właściwym Organizatorom i beneficjentom w częściach ich dotyczących.

8. Dopuszcza się przesunięcia limitów wydatków pomiędzy zadaniami wyszczególnionymi jednostkowo w Planie inwestycji budowlanych, dokonane przez inwestora niebędącego uczelnią wojskową, które spełniają jednocześnie niżej wymienione warunki:

1) mają pokrycie finansowe w wyniku oszczędności uzyskanych po zrealizowaniu i rozliczeniu zadania bądź jego części;

2) nie naruszają decyzji Ministra bądź jego poleceń;

3) nie powodują zmian w planie finansowym bądź jego podziale;

4) nie powodują przekroczenia wartości kosztorysowej zadania;

5) nie naruszają wymogów rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa;

6) uzyskały akceptację Szefa ZPR – P8.

9. O dokonanych przesunięciach, o których mowa w ust. 8, inwestor niezwłocznie informuje właściwych beneficjentów.

10. Ostateczny termin przedstawiania Szefowi ZPR – P8 wniosków wraz ze szczegółowym uzasadnieniem w sprawie przesunięć, o których mowa w ust. 8, upływa z dniem 20 grudnia roku planowego.