history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01

Rozdział 3

Zasady realizacji centralnych planów rzeczowych, w tym sposób dokonywania w nich korekt

§ 9. 1. Zadania rzeczowe, które w świetle postanowień decyzji ujmuje się w centralnych planach rzeczowych, mogą być realizowane wyłącznie w sposób określony w decyzji.

2. W procesie planowania i realizacji zadań rzeczowych wielkość środków finansowych na realizację zadań w poszczególnych latach należy alokować stosownie do prognozowanych terminów realizacji wydatków.

3. Procedury zamówień, o których mowa w § 5 ust. 11, należy wszcząć najpóźniej w terminie do dnia 30 czerwca roku budżetowego, z wyłączeniem zadań nowo wprowadzonych do projektu Planu inwestycji budowlanych, które powinny zostać wszczęte w terminie do dnia 31 marca roku budżetowego.

4. W terminie do dnia 20 lipca roku budżetowego szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe oraz organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, opracują i przedstawią Szefowi ZPR – P8 informacje o wykonaniu zadań, o których mowa w ust. 3, w trybie i na zasadach określonych w § 14.

5. Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 4, Szef ZPR – P8 podejmuje decyzje o zasadności dalszego ujmowania w planie zadań, na które nie wszczęto procedur zamówień.

6. Termin podpisywania umów na zadania ujęte w centralnych planach rzeczowych i finansowanych z budżetu resortu obrony narodowej w roku planistycznym upływa z dniem 31 października roku budżetowego.

7. Przedłużenie terminu, o którym mowa w ust. 6, może nastąpić na wniosek szefa instytucji realizującej zadania rzeczowe zawierający uzasadnienie, uzgodniony z Szefem ZPR – P8, za zgodą:

1) Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego – w zakresie Planu zakupu środków materiałowych;

2) Sekretarza Stanu – w zakresie Planu modernizacji technicznej;

3) Osoby zajmującej kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwej do spraw infrastruktury [37] – w zakresie Planu inwestycji budowlanych oraz Planu inwestycji NSIP.

8. Wniosek, o którym mowa w ust. 7, przesyła się wraz z uzasadnieniem jednocześnie do wiadomości Biura Ministra Obrony Narodowej.

9. Szefowie instytucji realizujących zadania rzeczowe zapewnią umieszczenie w umowach klauzul gwarantujących, że ostateczny termin rzeczowej realizacji zamówień upływa z dniem 30 listopada, a termin dostarczenia dokumentów rozliczeniowych do zamawiającego (umożliwiających dokonanie wydatków) w zakresie zadań rzeczowych finansowanych z budżetu resortu obrony narodowej, upływa z dniem 10 grudnia roku realizacji umowy.

10. Postanowień ust. 6 i ust. 9 nie stosuje się w odniesieniu do zadań:

1) realizowanych na rzecz polskich kontyngentów wojskowych;

2) dotyczących realizacji zobowiązań międzynarodowych;

3) poddawanych korygowaniu (w tym wprowadzonych do centralnych planów rzeczowych w ramach korekt) w drugim półroczu roku budżetowego.

11. Wartość umów wieloletnich, zawieranych w związku z realizacją zadań rzeczowych ujętych w Planie modernizacji technicznej i Planie zakupu środków materiałowych, nie może przekraczać 80% wartości limitu wydatków przydzielonego na zadania ujmowane w odpowiednich centralnych planach rzeczowych.

12. W celu utrzymania wskaźnika udziału umów wieloletnich na poziomie, o którym mowa w ust. 11, szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległe organowi pierwszego stopnia:

1) uzgadniają z Szefem ZPR – P8 możliwość zawarcia umowy wieloletniej oraz aneksowania umowy wieloletniej, jeżeli wprowadzane aneksem zmiany spowodują zmianę jej wartości;

2) dwukrotnie w roku, w terminie do dnia 31 marca i do dnia 31 sierpnia, przekażą Szefowi ZPR – P8 zaktualizowane wykazy zawartych umów wieloletnich.

[37] § 9 ust. 7 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01

Rozdział 3

Zasady realizacji centralnych planów rzeczowych, w tym sposób dokonywania w nich korekt

§ 9. 1. Zadania rzeczowe, które w świetle postanowień decyzji ujmuje się w centralnych planach rzeczowych, mogą być realizowane wyłącznie w sposób określony w decyzji.

2. W procesie planowania i realizacji zadań rzeczowych wielkość środków finansowych na realizację zadań w poszczególnych latach należy alokować stosownie do prognozowanych terminów realizacji wydatków.

3. Procedury zamówień, o których mowa w § 5 ust. 11, należy wszcząć najpóźniej w terminie do dnia 30 czerwca roku budżetowego, z wyłączeniem zadań nowo wprowadzonych do projektu Planu inwestycji budowlanych, które powinny zostać wszczęte w terminie do dnia 31 marca roku budżetowego.

4. W terminie do dnia 20 lipca roku budżetowego szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe oraz organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, opracują i przedstawią Szefowi ZPR – P8 informacje o wykonaniu zadań, o których mowa w ust. 3, w trybie i na zasadach określonych w § 14.

5. Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 4, Szef ZPR – P8 podejmuje decyzje o zasadności dalszego ujmowania w planie zadań, na które nie wszczęto procedur zamówień.

6. Termin podpisywania umów na zadania ujęte w centralnych planach rzeczowych i finansowanych z budżetu resortu obrony narodowej w roku planistycznym upływa z dniem 31 października roku budżetowego.

7. Przedłużenie terminu, o którym mowa w ust. 6, może nastąpić na wniosek szefa instytucji realizującej zadania rzeczowe zawierający uzasadnienie, uzgodniony z Szefem ZPR – P8, za zgodą:

1) Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego – w zakresie Planu zakupu środków materiałowych;

2) Sekretarza Stanu – w zakresie Planu modernizacji technicznej;

3) Osoby zajmującej kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwej do spraw infrastruktury [37] – w zakresie Planu inwestycji budowlanych oraz Planu inwestycji NSIP.

8. Wniosek, o którym mowa w ust. 7, przesyła się wraz z uzasadnieniem jednocześnie do wiadomości Biura Ministra Obrony Narodowej.

9. Szefowie instytucji realizujących zadania rzeczowe zapewnią umieszczenie w umowach klauzul gwarantujących, że ostateczny termin rzeczowej realizacji zamówień upływa z dniem 30 listopada, a termin dostarczenia dokumentów rozliczeniowych do zamawiającego (umożliwiających dokonanie wydatków) w zakresie zadań rzeczowych finansowanych z budżetu resortu obrony narodowej, upływa z dniem 10 grudnia roku realizacji umowy.

10. Postanowień ust. 6 i ust. 9 nie stosuje się w odniesieniu do zadań:

1) realizowanych na rzecz polskich kontyngentów wojskowych;

2) dotyczących realizacji zobowiązań międzynarodowych;

3) poddawanych korygowaniu (w tym wprowadzonych do centralnych planów rzeczowych w ramach korekt) w drugim półroczu roku budżetowego.

11. Wartość umów wieloletnich, zawieranych w związku z realizacją zadań rzeczowych ujętych w Planie modernizacji technicznej i Planie zakupu środków materiałowych, nie może przekraczać 80% wartości limitu wydatków przydzielonego na zadania ujmowane w odpowiednich centralnych planach rzeczowych.

12. W celu utrzymania wskaźnika udziału umów wieloletnich na poziomie, o którym mowa w ust. 11, szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległe organowi pierwszego stopnia:

1) uzgadniają z Szefem ZPR – P8 możliwość zawarcia umowy wieloletniej oraz aneksowania umowy wieloletniej, jeżeli wprowadzane aneksem zmiany spowodują zmianę jej wartości;

2) dwukrotnie w roku, w terminie do dnia 31 marca i do dnia 31 sierpnia, przekażą Szefowi ZPR – P8 zaktualizowane wykazy zawartych umów wieloletnich.

[37] § 9 ust. 7 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-18 do 2020-04-27

Rozdział 3

Zasady realizacji centralnych planów rzeczowych, w tym sposób dokonywania w nich korekt

§ 9. 1. Zadania rzeczowe, które w świetle postanowień decyzji ujmuje się w centralnych planach rzeczowych, mogą być realizowane wyłącznie w sposób określony w decyzji.

2. W procesie planowania i realizacji zadań rzeczowych wielkość środków finansowych na realizację zadań w poszczególnych latach należy alokować stosownie do prognozowanych terminów realizacji wydatków.

3. Procedury zamówień, o których mowa w § 5 ust. 11, należy wszcząć najpóźniej w terminie do dnia 30 czerwca roku budżetowego, z wyłączeniem zadań nowo wprowadzonych do projektu Planu inwestycji budowlanych, które powinny zostać wszczęte w terminie do dnia 31 marca roku budżetowego.

4. W terminie do dnia 20 lipca roku budżetowego szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe oraz organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, opracują i przedstawią Szefowi ZPR – P8 informacje o wykonaniu zadań, o których mowa w ust. 3, w trybie i na zasadach określonych w § 14.

5. Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 4, Szef ZPR – P8 podejmuje decyzje o zasadności dalszego ujmowania w planie zadań, na które nie wszczęto procedur zamówień.

6. Termin podpisywania umów na zadania ujęte w centralnych planach rzeczowych i finansowanych z budżetu resortu obrony narodowej w roku planistycznym upływa z dniem 31 października roku budżetowego.

7. Przedłużenie terminu, o którym mowa w ust. 6, może nastąpić na wniosek szefa instytucji realizującej zadania rzeczowe zawierający uzasadnienie, uzgodniony z Szefem ZPR – P8, za zgodą:

1) Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego – w zakresie Planu zakupu środków materiałowych;

2) Sekretarza Stanu – w zakresie Planu modernizacji technicznej;

3) Podsekretarza Stanu w MON właściwego do spraw infrastruktury – w zakresie Planu inwestycji budowlanych oraz Planu inwestycji NSIP.

8. [5] Wniosek, o którym mowa w ust. 7, przesyła się wraz z uzasadnieniem jednocześnie do wiadomości Biura Ministra Obrony Narodowej.

9. Szefowie instytucji realizujących zadania rzeczowe zapewnią umieszczenie w umowach klauzul gwarantujących, że ostateczny termin rzeczowej realizacji zamówień upływa z dniem 30 listopada, a termin dostarczenia dokumentów rozliczeniowych do zamawiającego (umożliwiających dokonanie wydatków) w zakresie zadań rzeczowych finansowanych z budżetu resortu obrony narodowej, upływa z dniem 10 grudnia roku realizacji umowy.

10. Postanowień ust. 6 i ust. 9 nie stosuje się w odniesieniu do zadań:

1) realizowanych na rzecz polskich kontyngentów wojskowych;

2) dotyczących realizacji zobowiązań międzynarodowych;

3) poddawanych korygowaniu (w tym wprowadzonych do centralnych planów rzeczowych w ramach korekt) w drugim półroczu roku budżetowego.

11. Wartość umów wieloletnich, zawieranych w związku z realizacją zadań rzeczowych ujętych w Planie modernizacji technicznej i Planie zakupu środków materiałowych, nie może przekraczać 80% wartości limitu wydatków przydzielonego na zadania ujmowane w odpowiednich centralnych planach rzeczowych.

12. W celu utrzymania wskaźnika udziału umów wieloletnich na poziomie, o którym mowa w ust. 11, szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległe organowi pierwszego stopnia:

1) uzgadniają z Szefem ZPR – P8 możliwość zawarcia umowy wieloletniej oraz aneksowania umowy wieloletniej, jeżeli wprowadzane aneksem zmiany spowodują zmianę jej wartości;

2) dwukrotnie w roku, w terminie do dnia 31 marca i do dnia 31 sierpnia, przekażą Szefowi ZPR – P8 zaktualizowane wykazy zawartych umów wieloletnich.

[5] § 9 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 decyzji nr 117/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 września 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 144). Zmiana weszła w życie 18 września 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-23 do 2018-09-17

Rozdział 3

Zasady realizacji centralnych planów rzeczowych, w tym sposób dokonywania w nich korekt

§ 9. 1. Zadania rzeczowe, które w świetle postanowień decyzji ujmuje się w centralnych planach rzeczowych, mogą być realizowane wyłącznie w sposób określony w decyzji.

2. W procesie planowania i realizacji zadań rzeczowych wielkość środków finansowych na realizację zadań w poszczególnych latach należy alokować stosownie do prognozowanych terminów realizacji wydatków.

3. Procedury zamówień, o których mowa w § 5 ust. 11, należy wszcząć najpóźniej w terminie do dnia 30 czerwca roku budżetowego, z wyłączeniem zadań nowo wprowadzonych do projektu Planu inwestycji budowlanych, które powinny zostać wszczęte w terminie do dnia 31 marca roku budżetowego.

4. W terminie do dnia 20 lipca roku budżetowego szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe oraz organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, opracują i przedstawią Szefowi ZPR – P8 informacje o wykonaniu zadań, o których mowa w ust. 3, w trybie i na zasadach określonych w § 14.

5. Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 4, Szef ZPR – P8 podejmuje decyzje o zasadności dalszego ujmowania w planie zadań, na które nie wszczęto procedur zamówień.

6. Termin podpisywania umów na zadania ujęte w centralnych planach rzeczowych i finansowanych z budżetu resortu obrony narodowej w roku planistycznym upływa z dniem 31 października roku budżetowego.

7. Przedłużenie terminu, o którym mowa w ust. 6, może nastąpić na wniosek szefa instytucji realizującej zadania rzeczowe zawierający uzasadnienie, uzgodniony z Szefem ZPR – P8, za zgodą:

1) Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego – w zakresie Planu zakupu środków materiałowych;

2) Sekretarza Stanu – w zakresie Planu modernizacji technicznej;

3) Podsekretarza Stanu w MON właściwego do spraw infrastruktury – w zakresie Planu inwestycji budowlanych oraz Planu inwestycji NSIP.

8. Wniosek, o którym mowa w ust. 7, przesyła się wraz z uzasadnieniem jednocześnie do wiadomości Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych.

9. Szefowie instytucji realizujących zadania rzeczowe zapewnią umieszczenie w umowach klauzul gwarantujących, że ostateczny termin rzeczowej realizacji zamówień upływa z dniem 30 listopada, a termin dostarczenia dokumentów rozliczeniowych do zamawiającego (umożliwiających dokonanie wydatków) w zakresie zadań rzeczowych finansowanych z budżetu resortu obrony narodowej, upływa z dniem 10 grudnia roku realizacji umowy.

10. Postanowień ust. 6 i ust. 9 nie stosuje się w odniesieniu do zadań:

1) realizowanych na rzecz polskich kontyngentów wojskowych;

2) dotyczących realizacji zobowiązań międzynarodowych;

3) poddawanych korygowaniu (w tym wprowadzonych do centralnych planów rzeczowych w ramach korekt) w drugim półroczu roku budżetowego.

11. Wartość umów wieloletnich, zawieranych w związku z realizacją zadań rzeczowych ujętych w Planie modernizacji technicznej i Planie zakupu środków materiałowych, nie może przekraczać 80% wartości limitu wydatków przydzielonego na zadania ujmowane w odpowiednich centralnych planach rzeczowych.

12. W celu utrzymania wskaźnika udziału umów wieloletnich na poziomie, o którym mowa w ust. 11, szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległe organowi pierwszego stopnia:

1) uzgadniają z Szefem ZPR – P8 możliwość zawarcia umowy wieloletniej oraz aneksowania umowy wieloletniej, jeżeli wprowadzane aneksem zmiany spowodują zmianę jej wartości;

2) dwukrotnie w roku, w terminie do dnia 31 marca i do dnia 31 sierpnia, przekażą Szefowi ZPR – P8 zaktualizowane wykazy zawartych umów wieloletnich.