history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2018-09-14 do 2022-08-02

Rozdział 4

Wszczęcie postępowania

§ 13. 1. Postępowanie wszczyna się na złożony przez dyrektora wniosek o wszczęcie postępowania, zwany dalej „wnioskiem”, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.

2. Do wniosku dyrektor dołącza dokumenty zawierające:

1) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia publicznego opracowany zgodnie z przepisami ustawy Pzp;

2) wyszczególnienie dodatkowych usług i warunków zamówienia publicznego;

3) opis części zamówienia publicznego, jeżeli dopuszcza się składanie ofert częściowych;

4) opis minimalnych warunków, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli dopuszcza się składanie ofert wariantowych;

5) wykaz wymaganych uprawnień, licencji, certyfikatów podmiotowych;

6) opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonania oceny ich spełnienia, w tym opis warunków w zakresie wymaganej od wykonawcy niezbędnej wiedzy, doświadczenia oraz dysponowania potencjałem i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia publicznego oraz warunków w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawcy zapewniającej wykonanie zamówienia publicznego, jeżeli określenie tych warunków i rodzajów dokumentów potwierdzających ich spełnienie jest niezbędne do przeprowadzenia postępowania;

7) opis wraz z uzasadnieniem kluczowej części zamówienia publicznego, która nie może być powierzona podwykonawcom;

8) opis sposobu i datę ustalenia wartości zamówienia publicznego bez podatku od towarów i usług wraz ze wskazaniem osoby dokonującej ustalenia tej wartości oraz informację dotyczącą wartości poszczególnych części tego zamówienia, jeżeli dopuszcza się składanie ofert częściowych;

9) informację o proponowanym trybie udzielenia zamówienia publicznego, wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym w przypadku wskazania trybu innego niż podstawowy;

10) informacje o wykonawcy lub wykonawcach, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu, jeżeli przewidywane jest prowadzenie postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki;

11) kryteria wyboru oferty, ich znaczenie i opis sposobu oceny ofert;

12) wzór umowy, ogólne warunki umowy lub istotne postanowienia umowy określające w szczególności: warunki realizacji i odbioru przedmiotu zamówienia, w tym niezbędne szkolenia, wymagania gwarancyjne i serwisowe, kary umowne i warunki realizacji płatności, zaakceptowane pod względem formalno-prawnym przez radcę prawnego;

13) inne istotne informacje lub dokumenty niezbędne do udzielenia zamówienia publicznego lub realizacji umowy.

3. We wniosku dyrektor wskazuje osoby do składu komisji przetargowej: policjantów lub pracowników zgłaszających zapotrzebowanie, policjantów lub pracowników komórek organizacyjnych KGP lub jednostek organizacyjnych Policji, posiadających wiedzę z zakresu przedmiotu zamówienia publicznego.

4. Do wniosku dyrektor dołącza tabelę zawierającą opis kwalifikacji osób, o których mowa w ust. 3 oraz osób, które wzięły udział w przygotowaniu opisu przedmiotu zamówienia publicznego, stanowiącą załącznik nr 6 do zarządzenia.

5. W przypadku, gdy zamówienie publiczne jest finansowane lub współfinansowane ze środków funduszy pomocowych, dyrektor zobowiązany jest do potwierdzenia zgodności opisu przedmiotu zamówienia publicznego z zapisami aktualnej wersji karty projektu, wniosku aplikacyjnego, umowy o dofinansowaniu lub innych dokumentów stanowiących podstawę do rozpoczęcia realizacji danego projektu.

6. W przypadku, gdy wniosek dotyczy przedmiotu zamówienia publicznego obejmującego również dostawę oprogramowania, sprzętu informatycznego lub telekomunikacyjnego, a wnioskującym nie jest Biuro Łączności i Informatyki KGP, zwane dalej „BŁil KGP”, treść wniosku wymaga pisemnego uzgodnienia z BŁil KGP.

7. W przypadku, gdy realizacja zamówienia publicznego związana jest z dostępem do informacji niejawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228 oraz z 2015 r. poz. 21), zwanych dalej „informacjami niejawnymi”, treść wniosku wymaga pisemnego uzgodnienia z Pełnomocnikiem Komendanta Głównego Policji ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

8. Jeżeli przedmiotem zamówienia publicznego są elementy systemów lub sieci teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych, wniosek powinien zawierać Instrukcję Bezpieczeństwa Przemysłowego.

9. Realizacja procedury o udzielenie zamówienia publicznego lub realizacja umowy wiążącej się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych następuje z zastosowaniem obowiązujących w KGP przepisów o ochronie informacji niejawnych.

10. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, podpisują osoby, które je sporządziły, zamieszczając na nich swoje dane obejmujące imię, nazwisko i stanowisko służbowe.

11. [1] W przypadku gdy realizacja zamówienia publicznego dotyczy systemu teleinformatycznego, w którym są przetwarzane dane osobowe, treść wniosku wymaga pisemnego uzgodnienia odpowiednio z Inspektorem Ochrony Danych lub Administratorem Bezpieczeństwa Informacji Komendy Głównej Policji, po uprzedniej ocenie dokonanej przez kierowników komórek organizacyjnych KGP, którym Komendant Główny Policji powierzył techniczne i merytoryczne administrowanie zbiorem danych osobowych.

12. [2] Jeżeli przedmiotem zamówienia publicznego jest system teleinformatyczny, o którym mowa w ust. 11, załącznikiem do wniosku powinna być umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych.

13. [3] Realizacja procedury o udzielenie zamówienia publicznego lub realizacja umowy dotyczącej systemu teleinformatycznego, w którym są przetwarzane dane osobowe, następuje z zastosowaniem przepisów o ochronie danych osobowych.

[1] § 13 ust. 11 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 19 lipca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania i udzielania zamówień publicznych w Komendzie Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 83). Zmiana weszła w życie 14 września 2018 r.

[2] § 13 ust. 12 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 19 lipca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania i udzielania zamówień publicznych w Komendzie Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 83). Zmiana weszła w życie 14 września 2018 r.

[3] § 13 ust. 13 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 19 lipca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania i udzielania zamówień publicznych w Komendzie Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 83). Zmiana weszła w życie 14 września 2018 r.

Wersja obowiązująca od 2018-09-14 do 2022-08-02

Rozdział 4

Wszczęcie postępowania

§ 13. 1. Postępowanie wszczyna się na złożony przez dyrektora wniosek o wszczęcie postępowania, zwany dalej „wnioskiem”, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.

2. Do wniosku dyrektor dołącza dokumenty zawierające:

1) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia publicznego opracowany zgodnie z przepisami ustawy Pzp;

2) wyszczególnienie dodatkowych usług i warunków zamówienia publicznego;

3) opis części zamówienia publicznego, jeżeli dopuszcza się składanie ofert częściowych;

4) opis minimalnych warunków, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli dopuszcza się składanie ofert wariantowych;

5) wykaz wymaganych uprawnień, licencji, certyfikatów podmiotowych;

6) opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonania oceny ich spełnienia, w tym opis warunków w zakresie wymaganej od wykonawcy niezbędnej wiedzy, doświadczenia oraz dysponowania potencjałem i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia publicznego oraz warunków w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawcy zapewniającej wykonanie zamówienia publicznego, jeżeli określenie tych warunków i rodzajów dokumentów potwierdzających ich spełnienie jest niezbędne do przeprowadzenia postępowania;

7) opis wraz z uzasadnieniem kluczowej części zamówienia publicznego, która nie może być powierzona podwykonawcom;

8) opis sposobu i datę ustalenia wartości zamówienia publicznego bez podatku od towarów i usług wraz ze wskazaniem osoby dokonującej ustalenia tej wartości oraz informację dotyczącą wartości poszczególnych części tego zamówienia, jeżeli dopuszcza się składanie ofert częściowych;

9) informację o proponowanym trybie udzielenia zamówienia publicznego, wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym w przypadku wskazania trybu innego niż podstawowy;

10) informacje o wykonawcy lub wykonawcach, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu, jeżeli przewidywane jest prowadzenie postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki;

11) kryteria wyboru oferty, ich znaczenie i opis sposobu oceny ofert;

12) wzór umowy, ogólne warunki umowy lub istotne postanowienia umowy określające w szczególności: warunki realizacji i odbioru przedmiotu zamówienia, w tym niezbędne szkolenia, wymagania gwarancyjne i serwisowe, kary umowne i warunki realizacji płatności, zaakceptowane pod względem formalno-prawnym przez radcę prawnego;

13) inne istotne informacje lub dokumenty niezbędne do udzielenia zamówienia publicznego lub realizacji umowy.

3. We wniosku dyrektor wskazuje osoby do składu komisji przetargowej: policjantów lub pracowników zgłaszających zapotrzebowanie, policjantów lub pracowników komórek organizacyjnych KGP lub jednostek organizacyjnych Policji, posiadających wiedzę z zakresu przedmiotu zamówienia publicznego.

4. Do wniosku dyrektor dołącza tabelę zawierającą opis kwalifikacji osób, o których mowa w ust. 3 oraz osób, które wzięły udział w przygotowaniu opisu przedmiotu zamówienia publicznego, stanowiącą załącznik nr 6 do zarządzenia.

5. W przypadku, gdy zamówienie publiczne jest finansowane lub współfinansowane ze środków funduszy pomocowych, dyrektor zobowiązany jest do potwierdzenia zgodności opisu przedmiotu zamówienia publicznego z zapisami aktualnej wersji karty projektu, wniosku aplikacyjnego, umowy o dofinansowaniu lub innych dokumentów stanowiących podstawę do rozpoczęcia realizacji danego projektu.

6. W przypadku, gdy wniosek dotyczy przedmiotu zamówienia publicznego obejmującego również dostawę oprogramowania, sprzętu informatycznego lub telekomunikacyjnego, a wnioskującym nie jest Biuro Łączności i Informatyki KGP, zwane dalej „BŁil KGP”, treść wniosku wymaga pisemnego uzgodnienia z BŁil KGP.

7. W przypadku, gdy realizacja zamówienia publicznego związana jest z dostępem do informacji niejawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228 oraz z 2015 r. poz. 21), zwanych dalej „informacjami niejawnymi”, treść wniosku wymaga pisemnego uzgodnienia z Pełnomocnikiem Komendanta Głównego Policji ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

8. Jeżeli przedmiotem zamówienia publicznego są elementy systemów lub sieci teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych, wniosek powinien zawierać Instrukcję Bezpieczeństwa Przemysłowego.

9. Realizacja procedury o udzielenie zamówienia publicznego lub realizacja umowy wiążącej się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych następuje z zastosowaniem obowiązujących w KGP przepisów o ochronie informacji niejawnych.

10. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, podpisują osoby, które je sporządziły, zamieszczając na nich swoje dane obejmujące imię, nazwisko i stanowisko służbowe.

11. [1] W przypadku gdy realizacja zamówienia publicznego dotyczy systemu teleinformatycznego, w którym są przetwarzane dane osobowe, treść wniosku wymaga pisemnego uzgodnienia odpowiednio z Inspektorem Ochrony Danych lub Administratorem Bezpieczeństwa Informacji Komendy Głównej Policji, po uprzedniej ocenie dokonanej przez kierowników komórek organizacyjnych KGP, którym Komendant Główny Policji powierzył techniczne i merytoryczne administrowanie zbiorem danych osobowych.

12. [2] Jeżeli przedmiotem zamówienia publicznego jest system teleinformatyczny, o którym mowa w ust. 11, załącznikiem do wniosku powinna być umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych.

13. [3] Realizacja procedury o udzielenie zamówienia publicznego lub realizacja umowy dotyczącej systemu teleinformatycznego, w którym są przetwarzane dane osobowe, następuje z zastosowaniem przepisów o ochronie danych osobowych.

[1] § 13 ust. 11 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 19 lipca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania i udzielania zamówień publicznych w Komendzie Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 83). Zmiana weszła w życie 14 września 2018 r.

[2] § 13 ust. 12 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 19 lipca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania i udzielania zamówień publicznych w Komendzie Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 83). Zmiana weszła w życie 14 września 2018 r.

[3] § 13 ust. 13 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 49 Komendanta Głównego Policji z dnia 19 lipca 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie planowania i udzielania zamówień publicznych w Komendzie Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 83). Zmiana weszła w życie 14 września 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-07-29 do 2018-09-13

Rozdział 4

Wszczęcie postępowania

§ 13.  1. Postępowanie wszczyna się na złożony przez dyrektora wniosek o wszczęcie postępowania, zwany dalej „wnioskiem”, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.

2. Do wniosku dyrektor dołącza dokumenty zawierające:

1) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia publicznego opracowany zgodnie z przepisami ustawy Pzp;

2) wyszczególnienie dodatkowych usług i warunków zamówienia publicznego;

3) opis części zamówienia publicznego, jeżeli dopuszcza się składanie ofert częściowych;

4) opis minimalnych warunków, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli dopuszcza się składanie ofert wariantowych;

5) wykaz wymaganych uprawnień, licencji, certyfikatów podmiotowych;

6) opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonania oceny ich spełnienia, w tym opis warunków w zakresie wymaganej od wykonawcy niezbędnej wiedzy, doświadczenia oraz dysponowania potencjałem i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia publicznego oraz warunków w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawcy zapewniającej wykonanie zamówienia publicznego, jeżeli określenie tych warunków i rodzajów dokumentów potwierdzających ich spełnienie jest niezbędne do przeprowadzenia postępowania;

7) opis wraz z uzasadnieniem kluczowej części zamówienia publicznego, która nie może być powierzona podwykonawcom;

8) opis sposobu i datę ustalenia wartości zamówienia publicznego bez podatku od towarów i usług wraz ze wskazaniem osoby dokonującej ustalenia tej wartości oraz informację dotyczącą wartości poszczególnych części tego zamówienia, jeżeli dopuszcza się składanie ofert częściowych;

9) informację o proponowanym trybie udzielenia zamówienia publicznego, wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym w przypadku wskazania trybu innego niż podstawowy;

10) informacje o wykonawcy lub wykonawcach, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu, jeżeli przewidywane jest prowadzenie postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki;

11) kryteria wyboru oferty, ich znaczenie i opis sposobu oceny ofert;

12) wzór umowy, ogólne warunki umowy lub istotne postanowienia umowy określające w szczególności: warunki realizacji i odbioru przedmiotu zamówienia, w tym niezbędne szkolenia, wymagania gwarancyjne i serwisowe, kary umowne i warunki realizacji płatności, zaakceptowane pod względem formalno-prawnym przez radcę prawnego;

13) inne istotne informacje lub dokumenty niezbędne do udzielenia zamówienia publicznego lub realizacji umowy.

3. We wniosku dyrektor wskazuje osoby do składu komisji przetargowej: policjantów lub pracowników zgłaszających zapotrzebowanie, policjantów lub pracowników komórek organizacyjnych KGP lub jednostek organizacyjnych Policji, posiadających wiedzę z zakresu przedmiotu zamówienia publicznego.

4. Do wniosku dyrektor dołącza tabelę zawierającą opis kwalifikacji osób, o których mowa w ust. 3 oraz osób, które wzięły udział w przygotowaniu opisu przedmiotu zamówienia publicznego, stanowiącą załącznik nr 6 do zarządzenia.

5. W przypadku, gdy zamówienie publiczne jest finansowane lub współfinansowane ze środków funduszy pomocowych, dyrektor zobowiązany jest do potwierdzenia zgodności opisu przedmiotu zamówienia publicznego z zapisami aktualnej wersji karty projektu, wniosku aplikacyjnego, umowy o dofinansowaniu lub innych dokumentów stanowiących podstawę do rozpoczęcia realizacji danego projektu.

6. W przypadku, gdy wniosek dotyczy przedmiotu zamówienia publicznego obejmującego również dostawę oprogramowania, sprzętu informatycznego lub telekomunikacyjnego, a wnioskującym nie jest Biuro Łączności i Informatyki KGP, zwane dalej „BŁil KGP”, treść wniosku wymaga pisemnego uzgodnienia z BŁil KGP.

7. W przypadku, gdy realizacja zamówienia publicznego związana jest z dostępem do informacji niejawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228 oraz z 2015 r. poz. 21), zwanych dalej „informacjami niejawnymi”, treść wniosku wymaga pisemnego uzgodnienia z Pełnomocnikiem Komendanta Głównego Policji ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

8. Jeżeli przedmiotem zamówienia publicznego są elementy systemów lub sieci teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych, wniosek powinien zawierać Instrukcję Bezpieczeństwa Przemysłowego.

9. Realizacja procedury o udzielenie zamówienia publicznego lub realizacja umowy wiążącej się z dostępem wykonawcy do informacji niejawnych następuje z zastosowaniem obowiązujących w KGP przepisów o ochronie informacji niejawnych.

10. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, podpisują osoby, które je sporządziły, zamieszczając na nich swoje dane obejmujące imię, nazwisko i stanowisko służbowe.