Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-03-20

1. Czy wydatki związane z radami pracowników są kosztem podatkowym

W spółce działa rada pracowników. Spółka pokrywa koszty ekspertyz wykonywanych na rzecz tej rady. Czy wydatki tego typu są kosztem podatkowym?

problem

rada

Tak, jest to koszt podatkowy. Także urzędy skarbowe uznają za koszt wydatki na wykonywanie ekspertyz.

uzasadnienie

W 2006 r. możliwość pojawienia się rady pracowników w firmie wprowadziła ustawa o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji. Ustawa ta określa warunki informowania pracowników i przeprowadzania z nimi konsultacji oraz zasady wyboru rady pracowników. Pracodawca powinien przekazywać radzie pracowników informacje dotyczące np. działalności i sytuacji ekonomicznej firmy oraz przewidywanych w tym zakresie zmian. Szczególnie ważne są informacje o zmianach zatrudnienia, działaniach mających na celu utrzymanie poziomu zatrudnienia oraz mogących powodować istotne zmiany w organizacji pracy lub podstawach zatrudnienia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00